LexistoriaDreptul la drept.

Anexa nr. 8

Azi

SALARIUL MINIM PE ȚARĂ Anul | Începând cu ziua, luna | Salariul minim (lei) | Actul normativ prin care s-a stabilit 1949 | 166 1950 | 166 1951 | 166 1952 | 166 1953 | 166 1954 | 166 1955 | 220 1956 |…

Abrogat la 1 septembrie 2024 · înlocuit de Legea pensiilor. Textul rămâne disponibil — formă istorică, nu drept în vigoare.

SALARIUL MINIM PE ȚARĂ

AnulÎncepând cu ziua, lunaSalariul minim (lei)Actul normativ prin care s-a stabilit
1949166
1950166
1951166
1952166
1953166
1954166
1955220
1956220
19571 mai220 350
1958350
19591 august350 400
1960400
19611 decembrie400 475
1962475
1963475
1964475
19651 septembrie475 550
1966550
19671 august550 700
1968700
1969700
19701 martie 1 mai700 750 800
1971800
19721 septembrie800 1.000
19731.000
19741 august1.000 1.140
19751 iulie1.140 1.200
19761.200
19771.200
19781.200
19791 august1.200 1.425
19801.425
19811.425
19821.425
19831 septembrie1.425 1.500
19841.500
19851.500
19861.500
19871.500
19881 iulie1.500 2.000
19892.000
19902.000
19911 martie 1 aprilie 1 mai 1 septembrie 1 noiembrie2.000 3.150 4.675 5.975 6.775 7.000Hotărârea Guvernului nr. 133/1991 Hotărârea Guvernului nr. 219/1991 Hotărârea Guvernului nr. 219/1991 Hotărârea Guvernului nr. 579/1991 Hotărârea Guvernului nr. 780/1991
19921 ianuarie 1 martie 1 mai 1 septembrie 1 noiembrie8.500 9.150 11.200 12.920 15.215Hotărârea Guvernului nr. 19/1992 Hotărârea Guvernului nr. 149/1992 Hotărârea Guvernului nr. 218/1992 Hotărârea Guvernului nr. 499/1992 Hotărârea Guvernului nr. 774/1992
19931 ianuarie 1 martie 1 mai 1 octombrie 1 decembrie16.600 17.600 30.000 40.200 45.000Hotărârea Guvernului nr. 94/1993 Hotărârea Guvernului nr. 124/1993 Hotărârea Guvernului nr. 208/1993 Hotărârea Guvernului nr. 586/1993 Hotărârea Guvernului nr. 683/1993
199415 martie 1 iulie45.000 60.000 65.000Hotărârea Guvernului nr. 90/1994 Hotărârea Guvernului nr. 353/1994
19951 aprilie65.000 75.000Hotărârea Guvernului nr. 184/1995
19961 august75.000 97.000Hotărârea Guvernului nr. 594/1996
19971 februarie 1 august 1 octombrie97.000 150.000 225.000 250.000Hotărârea Guvernului nr. 27/1997 Hotărârea Guvernului nr. 468/1997
19981 aprilie350.000Hotărârea Guvernului nr. 208/1998
19991 mai450.000Hotărârea Guvernului nr. 296/1999
20001 februarie 1 decembrie450.000 700.000 1.000.000Hotărârea Guvernului nr. 101/2000 Hotărârea Guvernului nr. 1.166/2000
20011 martie1.000.000 1.400.000Hotărârea Guvernului nr. 231/2001
20021 martie1.400.000 1.750.000Hotărârea Guvernului nr. 1.037/2001
20031 ianuarie2.500.000Hotărârea Guvernului nr. 1.105/2002
20041 ianuarie2.800.000Hotărârea Guvernului nr. 1.515/2003
20051 ianuarie 1 iulie3.100.000 310 (RON)Hotărârea Guvernului nr. 2.346/2004
20061 ianuarie330 (RON)Hotărârea Guvernului nr. 1.766/2005
20071 ianuarie390 (RON)Hotărârea Guvernului nr. 1.825/2006
20081 ianuarie 1 octombrie500 (RON) 540 (RON)Hotărârea Guvernului nr. 1.507/2007 Hotărârea Guvernului nr. 1.051/2008
20091 ianuarie600 (RON)Hotărârea Guvernului nr. 1.051/2008
20101 ianuarie600 (RON)Hotărârea Guvernului nr. 1.051/2008
20111 ianuarie670 (RON)Hotărârea Guvernului nr. 1.193/2010
20121 ianuarie700 (RON)Hotărârea Guvernului nr. 1.225/2011
20131 februarie 1 iulie750 (RON) 800 (RON)Hotărârea Guvernului nr. 23/2013 Hotărârea Guvernului nr. 23/2013
20141 ianuarie 1 iulie850 (RON) 900 (RON)Hotărârea Guvernului nr. 871/2013 Hotărârea Guvernului nr. 871/2013
20151 ianuarie 1 iulie975 (RON) 1.050(RON)Hotărârea Guvernului nr. 1.091/2014 Hotărârea Guvernului nr. 1.091/2014
20161 mai1.250(RON)Hotărârea Guvernului nr. 1.017/2015
20171 februarie1.450(RON)Hotărârea Guvernului nr. 1/2017
20181 ianuarie1.900(RON)Hotărârea Guvernului nr. 846/2017
20191 ianuarie2.080(RON)Hotărârea Guvernului nr. 937/2018
20201 ianuarie2.230 (RON)Hotărârea Guvernului nr. 935/2019
202113 ianuarie2.300 (RON)Hotărârea Guvernului nr. 4/2021
20221 ianuarie2.550 (RON)Hotărârea Guvernului nr. 1.071/2021
20231 ianuarie3.000 (RON)Hotărârea Guvernului nr. 1.447/2022
20231 octombrie3.300 (RON)Hotărârea Guvernului nr. 900/2023
20241 iulie3.700 (RON)Hotărârea Guvernului nr. 598/2024

NOTĂ: Ministerul Muncii și Justiției Sociale transmite către Casa Națională de Pensii Publice datele pentru completarea anexei nr. 8. Sursa: Ministerul Muncii și Justiției Sociale