Anexa nr. 8
Azi
SALARIUL MINIM PE ȚARĂ Anul | Începând cu ziua, luna | Salariul minim (lei) | Actul normativ prin care s-a stabilit 1949 | 166 1950 | 166 1951 | 166 1952 | 166 1953 | 166 1954 | 166 1955 | 220 1956 |…
Abrogat la 1 septembrie 2024 · înlocuit de Legea pensiilor. Textul rămâne disponibil — formă istorică, nu drept în vigoare.
SALARIUL MINIM PE ȚARĂ
| Anul | Începând cu ziua, luna | Salariul minim (lei) | Actul normativ prin care s-a stabilit |
| 1949 | 166 | ||
| 1950 | 166 | ||
| 1951 | 166 | ||
| 1952 | 166 | ||
| 1953 | 166 | ||
| 1954 | 166 | ||
| 1955 | 220 | ||
| 1956 | 220 | ||
| 1957 | 1 mai | 220 350 | |
| 1958 | 350 | ||
| 1959 | 1 august | 350 400 | |
| 1960 | 400 | ||
| 1961 | 1 decembrie | 400 475 | |
| 1962 | 475 | ||
| 1963 | 475 | ||
| 1964 | 475 | ||
| 1965 | 1 septembrie | 475 550 | |
| 1966 | 550 | ||
| 1967 | 1 august | 550 700 | |
| 1968 | 700 | ||
| 1969 | 700 | ||
| 1970 | 1 martie 1 mai | 700 750 800 | |
| 1971 | 800 | ||
| 1972 | 1 septembrie | 800 1.000 | |
| 1973 | 1.000 | ||
| 1974 | 1 august | 1.000 1.140 | |
| 1975 | 1 iulie | 1.140 1.200 | |
| 1976 | 1.200 | ||
| 1977 | 1.200 | ||
| 1978 | 1.200 | ||
| 1979 | 1 august | 1.200 1.425 | |
| 1980 | 1.425 | ||
| 1981 | 1.425 | ||
| 1982 | 1.425 | ||
| 1983 | 1 septembrie | 1.425 1.500 | |
| 1984 | 1.500 | ||
| 1985 | 1.500 | ||
| 1986 | 1.500 | ||
| 1987 | 1.500 | ||
| 1988 | 1 iulie | 1.500 2.000 | |
| 1989 | 2.000 | ||
| 1990 | 2.000 | ||
| 1991 | 1 martie 1 aprilie 1 mai 1 septembrie 1 noiembrie | 2.000 3.150 4.675 5.975 6.775 7.000 | Hotărârea Guvernului nr. 133/1991 Hotărârea Guvernului nr. 219/1991 Hotărârea Guvernului nr. 219/1991 Hotărârea Guvernului nr. 579/1991 Hotărârea Guvernului nr. 780/1991 |
| 1992 | 1 ianuarie 1 martie 1 mai 1 septembrie 1 noiembrie | 8.500 9.150 11.200 12.920 15.215 | Hotărârea Guvernului nr. 19/1992 Hotărârea Guvernului nr. 149/1992 Hotărârea Guvernului nr. 218/1992 Hotărârea Guvernului nr. 499/1992 Hotărârea Guvernului nr. 774/1992 |
| 1993 | 1 ianuarie 1 martie 1 mai 1 octombrie 1 decembrie | 16.600 17.600 30.000 40.200 45.000 | Hotărârea Guvernului nr. 94/1993 Hotărârea Guvernului nr. 124/1993 Hotărârea Guvernului nr. 208/1993 Hotărârea Guvernului nr. 586/1993 Hotărârea Guvernului nr. 683/1993 |
| 1994 | 15 martie 1 iulie | 45.000 60.000 65.000 | Hotărârea Guvernului nr. 90/1994 Hotărârea Guvernului nr. 353/1994 |
| 1995 | 1 aprilie | 65.000 75.000 | Hotărârea Guvernului nr. 184/1995 |
| 1996 | 1 august | 75.000 97.000 | Hotărârea Guvernului nr. 594/1996 |
| 1997 | 1 februarie 1 august 1 octombrie | 97.000 150.000 225.000 250.000 | Hotărârea Guvernului nr. 27/1997 Hotărârea Guvernului nr. 468/1997 |
| 1998 | 1 aprilie | 350.000 | Hotărârea Guvernului nr. 208/1998 |
| 1999 | 1 mai | 450.000 | Hotărârea Guvernului nr. 296/1999 |
| 2000 | 1 februarie 1 decembrie | 450.000 700.000 1.000.000 | Hotărârea Guvernului nr. 101/2000 Hotărârea Guvernului nr. 1.166/2000 |
| 2001 | 1 martie | 1.000.000 1.400.000 | Hotărârea Guvernului nr. 231/2001 |
| 2002 | 1 martie | 1.400.000 1.750.000 | Hotărârea Guvernului nr. 1.037/2001 |
| 2003 | 1 ianuarie | 2.500.000 | Hotărârea Guvernului nr. 1.105/2002 |
| 2004 | 1 ianuarie | 2.800.000 | Hotărârea Guvernului nr. 1.515/2003 |
| 2005 | 1 ianuarie 1 iulie | 3.100.000 310 (RON) | Hotărârea Guvernului nr. 2.346/2004 |
| 2006 | 1 ianuarie | 330 (RON) | Hotărârea Guvernului nr. 1.766/2005 |
| 2007 | 1 ianuarie | 390 (RON) | Hotărârea Guvernului nr. 1.825/2006 |
| 2008 | 1 ianuarie 1 octombrie | 500 (RON) 540 (RON) | Hotărârea Guvernului nr. 1.507/2007 Hotărârea Guvernului nr. 1.051/2008 |
| 2009 | 1 ianuarie | 600 (RON) | Hotărârea Guvernului nr. 1.051/2008 |
| 2010 | 1 ianuarie | 600 (RON) | Hotărârea Guvernului nr. 1.051/2008 |
| 2011 | 1 ianuarie | 670 (RON) | Hotărârea Guvernului nr. 1.193/2010 |
| 2012 | 1 ianuarie | 700 (RON) | Hotărârea Guvernului nr. 1.225/2011 |
| 2013 | 1 februarie 1 iulie | 750 (RON) 800 (RON) | Hotărârea Guvernului nr. 23/2013 Hotărârea Guvernului nr. 23/2013 |
| 2014 | 1 ianuarie 1 iulie | 850 (RON) 900 (RON) | Hotărârea Guvernului nr. 871/2013 Hotărârea Guvernului nr. 871/2013 |
| 2015 | 1 ianuarie 1 iulie | 975 (RON) 1.050(RON) | Hotărârea Guvernului nr. 1.091/2014 Hotărârea Guvernului nr. 1.091/2014 |
| 2016 | 1 mai | 1.250(RON) | Hotărârea Guvernului nr. 1.017/2015 |
| 2017 | 1 februarie | 1.450(RON) | Hotărârea Guvernului nr. 1/2017 |
| 2018 | 1 ianuarie | 1.900(RON) | Hotărârea Guvernului nr. 846/2017 |
| 2019 | 1 ianuarie | 2.080(RON) | Hotărârea Guvernului nr. 937/2018 |
| 2020 | 1 ianuarie | 2.230 (RON) | Hotărârea Guvernului nr. 935/2019 |
| 2021 | 13 ianuarie | 2.300 (RON) | Hotărârea Guvernului nr. 4/2021 |
| 2022 | 1 ianuarie | 2.550 (RON) | Hotărârea Guvernului nr. 1.071/2021 |
| 2023 | 1 ianuarie | 3.000 (RON) | Hotărârea Guvernului nr. 1.447/2022 |
| 2023 | 1 octombrie | 3.300 (RON) | Hotărârea Guvernului nr. 900/2023 |
| 2024 | 1 iulie | 3.700 (RON) | Hotărârea Guvernului nr. 598/2024 |
NOTĂ: Ministerul Muncii și Justiției Sociale transmite către Casa Națională de Pensii Publice datele pentru completarea anexei nr. 8. Sursa: Ministerul Muncii și Justiției Sociale