LexistoriaDreptul la drept.

Dispoziții generale

Azi

Legea 495/2004 · 7 articole

Articolul 1

Abrogat cel târziu la 1 ianuarie 2011 · de M. Of. nr. 762/2009

Text anterior abrogării — nu mai este în vigoare

Prezenta lege reglementează, potrivit art. 24 alin. (2) din Legea nr. 269/2003 privind Statutul Corpului diplomatic și consular al României, cu modificările ulterioare, și art. 20 alin. (1) din Legea nr. 356/2003 privind înființarea, organizarea și funcționarea Institutului Cultural Român, cu modificările și completările ulterioare, salarizarea și alte drepturi bănești ale persoanelor care au calitatea de membru al Corpului diplomatic și consular al României și îndeplinesc funcții diplomatice și consulare, precum și ale personalului care ocupă funcții de execuție specifice Ministerului Afacerilor Externe, în administrația centrală sau la misiunile diplomatice, oficiile consulare și institutele culturale românești din străinătate.

Articolul 2

Abrogat cel târziu la 1 ianuarie 2011 · de M. Of. nr. 762/2009

Text anterior abrogării — nu mai este în vigoare

Salarizarea membrilor Corpului diplomatic și consular al României se face ținându-se seama de rolul, răspunderea, complexitatea și importanța socială a funcției exercitate, de specificul activității de promovare a politicii externe a României, de pregătirea și competența profesională a diplomaților, precum și de incompatibilitățile și interdicțiile prevăzute pentru diplomați de legislația în vigoare.

Articolul 3

Abrogat cel târziu la 1 ianuarie 2011 · de M. Of. nr. 762/2009

Text anterior abrogării — nu mai este în vigoare

Art. 1 Art. 2 Art. 3 Art. 4 Salariile de bază pentru funcțiile publice de execuție specifice Ministerului Integrării Europene se stabilesc, prin echivalare, cu cele prevăzute la pozițiile 4, 5, 6, 7 și 8 din anexa nr. 1 la Legea nr. 495/2004 , cu modificările și completările ulterioare, astfel: Art. 1-4 din ORDONANȚA nr. 16 din 31 ianuarie 2007 , publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 81 din 1 februarie 2007 prevăd: "Art. 1 Art. 2 Art. 3 Art. 4 Salariile de bază pentru funcțiile publice de execuție specifice Ministerului Integrării Europene, precum și Departamentului pentru Afaceri Europene din cadrul aparatului de lucru al Guvernului se stabilesc, prin echivalare, cu cele prevăzute la poz. 4-8 din anexa nr. 1 la Legea nr. 495/2004 , cu modificările și completările ulterioare, astfel:

(1) Salariile de bază pentru membrii Corpului diplomatic și consular al României și pentru personalul care îndeplinește funcții de execuție specifice în centrala Ministerului Afacerilor Externe se stabilesc pe baza valorii de referință sectorială, prevăzută în anexele nr. 1 și 2. Această valoare se actualizează periodic, potrivit dispozițiilor legale.

(2) Valoarea de referință sectorială prevăzută la alin. (1) constituie baza de calcul pentru stabilirea cuantumului salariului de bază lunar.

(3) Ordonatorul principal de credite calculează nivelurile salariilor de bază lunare ce corespund coeficienților de multiplicare prevăzuți în anexa nr. 1 și valorii de referință sectorială stabilite potrivit alin. (1), rotunjite din o mie în o mie de lei, în favoarea personalului.

(1) Valoarea de referință sectorială în vigoare în luna decembrie 2004, prevăzută în anexele nr. 1 și 2 la Legea nr. 495/2004 privind salarizarea și alte drepturi bănești ale personalului din administrația centrală a Ministerului Afacerilor Externe și de la misiunile diplomatice, oficiile consulare și institutele culturale românești din străinătate, se majorează cu 8% începând cu 1 octombrie 2005, față de nivelul din 31 decembrie 2004.

(2) În perioada ianuarie-septembrie 2005, valoarea de referință sectorială în vigoare în luna decembrie 2004 se majorează cu 45% din creșterea rezultată ca diferență între valoarea de referință sectorială de la 1 octombrie 2005, stabilită potrivit alin. (1), și valoarea de referință sectorială de la 31 decembrie 2004.

(3) Salariile de bază calculate pentru prima etapă și a doua etapă, potrivit prevederilor prezentei ordonanțe, vor fi rotunjite din 1.000 lei în 1.000 lei în favoarea salariaților.

(4) Prevederile alin. (1)-(3) se aplică și personalului încadrat pe funcții și grade diplomatice din administrația centrală a Ministerului Economiei și Comerțului.

(1) Personalul salarizat în conformitate cu Legea nr. 495/2004 , care lucrează în centrala Ministerului Afacerilor Externe și este încadrat sau care va fi încadrat ca debutant și în primii doi ani de activitate, beneficiază de o majorare de până la 10% a valorii de referință sectoriale, calculată potrivit art. 1.

(2) Stabilirea concretă a procentului de majorare, pe categorii de personal, se va face de ordonatorul principal de credite."

(1) În anul 2006, valoarea de referință sectorială, prevăzută în anexele nr. 1 și 2 la Legea nr. 495/2004 privind salarizarea și alte drepturi bănești ale personalului din administrația centrală a Ministerului Afacerilor Externe și de la misiunile diplomatice, oficiile consulare și institutele culturale românești din străinătate, cu modificările și completările ulterioare, avută la 31 decembrie 2005, se majorează în două etape, astfel:

a) cu 4,5% începând cu data de 1 februarie 2006 față de nivelul din luna ianuarie 2006;

b) cu 6% începând cu data de 1 septembrie 2006 față de nivelul din luna august 2006.

(2) Salariile de bază calculate pentru prima etapă și a doua etapă de majorare, potrivit prevederilor prezentei ordonanțe, vor fi rotunjite din 1 leu în 1 leu în favoarea salariaților.

(3) Prevederile alin. (1) și (2) se aplică și personalului încadrat pe funcții și grade diplomatice din Ministerul Economiei și Comerțului.

(1) Personalul salarizat în conformitate cu Legea nr. 495/2004 , cu modificările și completările ulterioare, care lucrează în centrala Ministerului Afacerilor Externe și este încadrat sau care va fi încadrat ca debutant, până la trecerea în gradul imediat superior, beneficiază de o majorare de până la 10% a valorii de referință sectoriale, calculată potrivit art. 1.

(2) Stabilirea concretă a procentului de majorare, pe categorii de personal, se va face de ordonatorul principal de credite.

(1) Personalul încadrat pe funcții diplomatice și consulare sau pe funcții de execuție specifice în centrala Ministerului Afacerilor Externe beneficiază de spor pentru condiții vătămătoare, de până la 10% din salariul de bază, dacă desfășoară activitate în locuri în care funcționează instalații care generează câmpuri electromagnetice de înaltă frecvență.

(2) Categoriile de personal, cuantumurile sporului prevăzut la alin. (1) și condițiile de acordare se stabilesc, în limitele prevăzute de lege, prin actul administrativ al ordonatorului principal de credite, cu încadrarea în cheltuielile de personal prevăzute în bugetul aprobat.

(3) Locurile de muncă pentru care se acordă sporul prevăzut la alin. (1) vor fi stabilite pe baza buletinelor de determinare emise de autoritățile abilitate în acest sens.

a) consilier negociator, consilier armonizare legislativă, consilier evaluare-examinare - poz. 4;

b) expert negociator, expert armonizare legislativă, expert evaluare-examinare - pozițiile 5, 6, și 7, corespunzător atribuțiilor;

c) analist negociator, analist armonizare legislativă, analist evaluare-examinare - poz. 8."

(1) În anul 2007, valoarea de referință sectorială, prevăzută în anexele nr. 1 și 2 la Legea nr. 495/2004 privind salarizarea și alte drepturi bănești ale personalului din administrația centrală a Ministerului Afacerilor Externe și de la misiunile diplomatice, oficiile consulare și institutele culturale românești din străinătate, cu modificările și completările ulterioare, avută la 31 decembrie 2006, se majorează în 3 etape, după cum urmează:

a) cu 2,5% începând cu data de 1 ianuarie 2007, față de nivelul din luna decembrie 2006;

b) cu 2,5% începând cu data de 1 aprilie 2007, față de nivelul din luna martie 2007;

c) cu 8% începând cu data de 1 octombrie 2007, față de nivelul din luna septembrie 2007.

(2) Salariile de bază calculate pentru fiecare etapă de majorare, potrivit prevederilor prezentei ordonanțe, vor fi rotunjite din 1 leu în 1 leu în favoarea salariaților.

(3) Prevederile alin. (1) și (2) se aplică și personalului încadrat pe funcții și grade diplomatice din Ministerul Economiei și Comerțului.

(1) Personalul salarizat potrivit prevederilor Legii nr. 495/2004 , cu modificările și completările ulterioare, care lucrează în centrala Ministerului Afacerilor Externe și este încadrat sau care va fi încadrat ca debutant, până la trecerea în gradul imediat superior, beneficiază de o majorare de până la 10% a valorii de referință sectoriale, calculată potrivit art. 1.

(2) Stabilirea concretă a procentului de majorare, pe categorii de personal, se va face de ordonatorul principal de credite.

(1) Personalul încadrat în centrala Ministerului Afacerilor Externe beneficiază de spor pentru condiții vătămătoare, de până la 10% din salariul de bază, dacă desfășoară activitate în locuri în care funcționează instalații care generează câmpuri electromagnetice de înaltă frecvență.

(2) Categoriile de personal, cuantumurile sporului prevăzut la alin. (1) și condițiile de acordare se stabilesc, în limitele prevăzute de lege, prin actul administrativ al ordonatorului principal de credite, cu încadrarea în cheltuielile de personal prevăzute în bugetul aprobat.

(3) Locurile de muncă pentru care se acordă sporul prevăzut la alin. (1) vor fi stabilite pe baza buletinelor de determinare emise de autoritățile abilitate în acest sens.

a) consilier negociator, consilier armonizare legislativă, consilier evaluare-examinare - poz. 4;

b) expert negociator, expert armonizare legislativă, expert evaluare-examinare - poz. 5-7, corespunzător atribuțiilor;

c) analist negociator, analist armonizare legislativă, analist evaluare-examinare - poz. 8."

Articolul 4

Abrogat cel târziu la 1 ianuarie 2011 · de M. Of. nr. 762/2009

Text anterior abrogării — nu mai este în vigoare

Condițiile de încadrare și promovare a personalului din administrația centrală a Ministerului Afacerilor Externe și misiunile diplomatice, oficiile consulare și institutele culturale românești din străinătate în funcțiile de execuție specifice Ministerului Afacerilor Externe, prevăzute în anexa nr. 2, se stabilesc prin ordin al ministrului afacerilor externe.

Articolul 5

Abrogat cel târziu la 1 ianuarie 2011 · de M. Of. nr. 762/2009

Text anterior abrogării — nu mai este în vigoare

(1) Personalul trimis în misiune permanentă la misiunile diplomatice, la oficiile consulare și la institutele culturale românești din străinătate de către Ministerul Afacerilor Externe, precum și de către celelalte ministere, organe și instituții de specialitate ale administrației publice centrale, denumite în continuare unități trimițătoare, are dreptul, în condițiile prevăzute de prezenta lege, la:

a) salariul lunar în valută;

b) o indemnizație lunară în valută pentru îndeplinirea funcției de însărcinat cu afaceri, însărcinat cu afaceri ad interim sau gerant interimar ori a unor atribuții, altele decât cele specifice funcției pe care este încadrat;

c) o indemnizație lunară în valută pentru șefii de misiune acreditați în mai multe țări;

d) o indemnizație lunară în valută pentru îndeplinirea atribuțiilor de prim-colaborator;

e) o indemnizație lunară în valută pentru soția/soțul aflată/aflat în întreținere permanentă în străinătate;

f) o indemnizație lunară în valută pentru copiii minori aflați în întreținere permanentă în străinătate;

g) o indemnizație lunară în valută pentru plata taxei de școlarizare pentru fiecare copil care urmează studii elementare, gimnaziale, liceale și universitare în străinătate, în țara în care își desfășoară activitatea părintele;

h) o indemnizație lunară în valută pentru desfășurarea activității în străinătate în zone de risc, insecuritate și de conflict armat;

i) o indemnizație de reprezentare;

j) premii în valută pentru rezultate deosebite în activitatea desfășurată la misiune;

k) o indemnizație lunară în lei pentru soția/soțul aflată/aflat în întreținere în țară;

l) o indemnizatie lunara în lei pentru fiecare copil aflat în întreținere în tara, până la implinirea varstei de 18 ani sau până la terminarea studiilor liceale ori universitare, dar nu mai tarziu de implinirea varstei de 26 de ani;

m) o indemnizație lunară în lei, pe familie, pentru acoperirea cheltuielilor de întreținere a locuinței în țară.

(2) În sensul prezentei legi, sunt considerați membri de familie aflați în întreținere permanentă la misiune în străinătate soția/soțul și copiii minori care însoțesc personalul trimis în misiune permanentă cu durată mai mare de un an la misiunile diplomatice, oficiile consulare și institutele culturale.

Articolul 6

Pe lângă drepturile prevăzute la art. 5 , unitățile trimițătoare suportă costul transportului în trafic internațional, cheltuielile de chirie, întreținere și de dotare a locuinței din străinătate, costul asigurărilor sociale de sănătate, precum și cheltuielile medicale pentru cazurile și în condițiile stabilite de legislația în vigoare, indemnizația pentru concediul de odihnă în lei sau în valută, după caz, prima de concediu de odihnă în lei și costul cazării la hotel pentru șefii de misiuni diplomatice care nu au locuința în București, pe perioada venirii în țară în interes de serviciu.

Articolul 7

Abrogat cel târziu la 1 ianuarie 2011 · de M. Of. nr. 762/2009

Text anterior abrogării — nu mai este în vigoare

Gestiunea sistemului de salarizare a personalului reglementat prin prezenta lege se asigură de către ordonatorul principal de credite, cu încadrarea în resursele financiare alocate anual și în numărul de posturi, aprobate potrivit legii.