LexistoriaDreptul la drept.

Dispoziții tranzitorii și finale

Azi

Legea 495/2004 · 9 articole

Articolul 60

(1) Durata misiunii permanente în străinătate, precum și încadrarea pe posturile prevăzute în structura de personal pentru fiecare misiune diplomatică, oficiu consular și institut cultural român din străinătate se aprobă de către conducerea unităților trimițătoare.

(2) În cazul în care durata inițială a misiunii este mai mică de un an, unitățile trimițătoare suportă indemnizațiile în lei și în valută, precum și cheltuielile de transport, în condițiile stabilite prin prezenta lege, numai pentru persoana trimisă în străinătate pe perioada respectivă. Cheltuielile pentru bagajul neînsoțit se suportă pentru jumătate din cantitățile și în condițiile prevăzute la art. 53 .

Articolul 61

(1) Personalului trimis în misiune permanentă în străinătate i se aplică, pe perioada în care își desfășoară activitatea la misiunile diplomatice, oficiile consulare și institutele culturale românești din străinătate, creșterile salariale aplicate la salariile de încadrare în lei, în țară.

(2) Unitățile trimițătoare suportă integral contribuțiile prevăzute de lege pentru angajat și pentru angajator, calculate în raport cu drepturile salariale corespunzătoare funcției pe care personalul este încadrat în țară, conform legislației în vigoare.

(3) În cazul în care angajatul are și cetățenia statului de reședință și legislația locală din acest stat este aplicabilă raporturilor de muncă, unitățile trimitătoare suportă integral contribuțiile prevăzute de legea locală în sarcina angajatorului, calculate în raport cu drepturile salariale, și acordă, după caz, drepturile obligatorii cuvenite angajaților, potrivit legislației locale.

Articolul 62

(1) Soțul/soția care însoțește personalul trimis în misiune permanentă în străinătate și căruia/căreia i se suspendă raporturile de muncă sau raporturile de serviciu pe perioada respectivă beneficiază de stagii de cotizare utile la stabilirea pensiei, cu plata de către unitatea trimițătoare a contribuției la sistemul public de pensii, la nivelul ultimului salariu avut înaintea plecării. Baza lunară de calcul a contribuției nu poate depăși plafonul de trei salarii de bază minime brute pe țară.

(2) La încheierea misiunii permanente a personalului, soțul/soția care l-a însoțit la post are dreptul să solicite reintegrarea la autoritatea sau instituția publică, regia autonomă sau societatea națională la care a fost încadrat/încadrată. Reintegrarea se acordă de drept solicitantului.

(3) Dacă reintegrarea soțului/soției nu este posibilă în termen de 90 de zile calendaristice de la data încheierii misiunii, salariatul unității trimițătoare beneficiază de o indemnizație lunară de sprijin, la nivelul salariului de bază minim brut pe țară, garantat în plată, pe o perioadă de maximum 6 luni.

Articolul 63

Membrii Corpului diplomatic și consular al României și cei care îndeplinesc funcții de execuție specifice, prevăzute în prezenta lege, aflați în activitate la data intrării în vigoare a acesteia, se consideră că îndeplinesc condițiile legale pentru funcția în care sunt încadrați.

Articolul 64

Drepturile salariale ale reprezentanților speciali ai statului român, trimiși în misiuni permanente sau temporare în străinătate, se stabilesc prin hotărâre a Guvernului.

Articolul 65

În măsura în care prezenta lege nu prevede altfel, dispozițiile sale se completează cu celelalte prevederi din cuprinsul actelor normative speciale referitoare la drepturile și obligațiile ce revin personalului trimis în misiune permanentă în străinătate de către ministere și celelalte organe și instituții de specialitate ale administrației publice centrale.

Articolul 66

Membrii Corpului diplomatic și consular al României beneficiază în țară de drepturile bănești prevăzute în actele normative privind Corpul diplomatic și consular al României și cele referitoare la funcționarul public.

Articolul 67

Abrogat cel târziu la 1 ianuarie 2011 · de M. Of. nr. 762/2009

Text anterior abrogării — nu mai este în vigoare

(1) Prevederile prezentei legi se aplică începând cu data de întâi a lunii următoare datei publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, cu excepția art. 5 alin. (1) lit. c), d), i), j) și a art. 14, care se aplică începând cu 1 ianuarie 2005.

(2) Indemnizația pentru plata taxei de școlarizare, prevăzută la art. 37 lit. f), se acordă începând cu anul școlar 2004-2005.

(3) Aplicarea, în anul 2004, a măsurilor prevăzute de prezenta lege se face cu încadrarea în cheltuielile de personal aprobate prin bugetul Ministerului Afacerilor Externe pe anul 2004 și al celorlalte unități trimițătoare.

(4) La data intrării în vigoare a prezentei legi se abrogă Ordonanța Guvernului nr. 65/1998 privind salarizarea unor categorii de diplomați, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 314 din 27 august 1998, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 81/2001 , cu modificările ulterioare, precum și orice alte dispoziții contrare.

Articolul 68

Abrogat cel târziu la 1 ianuarie 2011 · de M. Of. nr. 762/2009

Text anterior abrogării — nu mai este în vigoare

Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din prezenta lege.