LexistoriaDreptul la drept.

Dispozitii finale

Azi

OG 10/2007 · 14 articole

Articolul 19

(1) Indemnizatiile personalului din conducerea cultelor religioase și a unităților de cult recunoscute în România, asimilat celui incadrat pe functii de demnitate publică, prevăzute la nr. crt. 1, 2, 3, 4 și 5 din anexa nr. 1.A.b) la Ordonanța de urgenta a Guvernului nr. 4/2003 , aprobata cu modificari prin Legea nr. 299/2003 , majorate potrivit prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 3/2006 , aprobata cu modificari prin Legea nr. 323/2006 , vor avea valorile prevăzute pentru functiile de demnitate publică cu care sunt asimilate, prevăzute la nr. crt. 1, 2, 3, 5 și 6 din anexa nr. VII/2a, pentru perioada 1 ianuarie - 31 martie 2007, la nr. crt. 1, 2, 3, 5 și 6 din anexa nr. VII/2b, pentru perioada 1 aprilie-30 septembrie 2007, și, respectiv, pentru perioada de 1 octombrie - 31 decembrie 2007, la nr. crt. 1, 2, 3, 5 și 6 din anexa nr. VII/2c la prezenta ordonanță.

(2) Salariile de baza ale personalului clerical, stabilite potrivit prevederilor Legii nr. 142/1999 privind sprijinul statului pentru salarizarea clerului, cu modificările și completările ulterioare, inclusiv cu modificările aduse prin Ordonanța de urgenta a Guvernului nr. 4/2003 , aprobata cu modificari prin Legea nr. 299/2003 , din anexele nr. 1.B.b) și 2.b), stabilite potrivit prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 3/2006 , aprobata cu modificari prin Legea nr. 323/2006 , se majoreaza cu 5% pentru perioada 1 ianuarie-31 martie 2007, cu 2% pentru perioada 1 aprilie-30 septembrie 2007 și cu 11% pentru perioada 1 octombrie-31 decembrie 2007.

Articolul 20

Salariul de baza individual al administratorului public se stabileste de către primar, președintele consiliului judetean sau primarul general al municipiului București, în condițiile legii, în functie de tipul unității administrativ-teritoriale și de atribuțiile stabilite în fisa postului, între limite, astfel: limita minima este nivelul salariului de baza al secretarului unității administrativ-teritoriale, iar limita maxima este indemnizatia primarului, a presedintelui consiliului judetean sau a primarului general al municipiului București, după caz.

Articolul 21

Salariile de baza ale personalului contractual incadrat în functii specifice, care nu sunt prevăzute în prezenta ordonanță, se stabilesc de ordonatorii principali de credite, prin asimilare cu salariile de baza prevăzute în anexele la aceasta, cu avizul Ministerului Muncii, Familiei și Egalitatii de Sanse și al Ministerului Economiei și Finanțelor.

Articolul 22

(1) Pentru acordarea sporului de vechime în munca, angajatorul va lua în considerare integral și perioadele lucrate anterior în alte domenii de activitate decat cele bugetare.

(2) Pensionarii pentru limita de vârsta care se angajează pe baza unui contract individual de muncă în sectorul bugetar, potrivit legii, beneficiaza de sporul de vechime corespunzător vechimii în munca dobandite în întreaga activitate.

Articolul 23

(1) Personalul contractual din sectorul bugetar are dreptul în fiecare an calendaristic la un concediu de odihnă și la alte concedii, în condițiile legii.

(2) Durata minima a concediului de odihnă este de 21 de zile lucratoare pe an.

(3) La determinarea indemnizatiei de concediu de odihnă se vor lua în calcul, pe lângă salariul de baza, și sporurile de care beneficiaza, potrivit legii.

(4) Concediul de odihnă se efectueaza în fiecare an. În cazul în care, din motive justificate, personalul contractual din sectorul bugetar nu a putut efectua concediul de odihnă la care avea dreptul într-un an calendaristic, cu acordul persoanei în cauza, angajatorul este obligat sa acorde concediul până la sfârșitul anului următor.

(5) Compensarea în bani a concediului de odihnă neefectuat este permisa numai în cazul încetării raporturilor juridice de muncă.

(6) Celelalte prevederi din Hotărârea Guvernului nr. 250/1992 privind concediul de odihnă și alte concedii ale salariatilor din administratia publică, din regiile autonome cu specific deosebit și din unitatile bugetare, republicată, cu modificările ulterioare, rămân în vigoare.

(7) Indemnizatia de concediu de odihnă se plateste de către angajator cu cel puțin 5 zile lucratoare înainte de plecarea în concediu.

Articolul 24

(1) Ordonatorii principali de credite pot aproba, până la data de 1 septembrie, în limita numarului maxim de posturi prevăzut în anexele la Legea bugetului de stat pe anul 2007 nr. 486/2006 și la Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2007 nr. 487/2006 , cu incadrarea la nivelul alocatiilor bugetare aprobate pentru cheltuielile cu salariile, transformarea posturilor vacante pe raspunderea ordonatorilor principali de credite.

(2) Prevederile alin. (1) se aplică în mod corespunzător și ordonatorilor principali de credite din cadrul autorităților și instituțiilor publice din administratia publică locala.

(3) Ordonatorii principali de credite prevăzuți la alin. (1) vor comunică, trimestrial, Ministerului Finanțelor Publice, situația centralizata a transformarilor de posturi efectuate în condițiile legii.

Articolul 25

(1) Autoritățile și instituțiile publice care au dreptul de a constitui un fond de stimulare, potrivit legii, pot acorda stimulente personalului contractual, în limitele prevăzute de dispozitiile legale în vigoare. Modul de constituire din fiecare sursa și condițiile de utilizare a fondului de stimulare se stabilesc cu avizul organizațiilor sindicale reprezentative, prin hotărâre a Guvernului.

(2) Până la intrarea în vigoare a hotărârii Guvernului prevăzute la alin. (1) rămân aplicabile reglementarile existente privind constituirea și condițiile de utilizare a fondurilor pentru stimularea personalului.

Articolul 26

Drepturile salariale stabilite personalului bugetar corespunzător structurii organizatorice și numarului maxim de posturi aprobate potrivit legii se vor acorda în continuare, corespunzător functiilor deținute anterior, în acelasi cuantum și în cazul în care structura organizatorica sau raporturile de subordonare și numărul maxim de posturi se modifica, potrivit legii, în cursul anului.

Articolul 27

(1) Președintele, vicepresedintele și membrii comisiilor pentru protectia copilului, constituite potrivit legii, au dreptul la o indemnizatie de sedinta, al carei cuantum se stabileste prin hotărâre a consiliului judetean sau prin hotărâre a consiliilor locale ale sectoarelor municipiului București și nu poate depăși 5% din indemnizatia presedintelui consiliului judetean, respectiv a primarului de sector.

(2) Secretarul comisiei pentru protectia copilului beneficiaza de o indemnizatie de sedinta al carei cuantum este de 75% din cea acordată unui membru al comisiei.

Articolul 28

Prevederile prezentei ordonante nu se aplică personalului contractual din cadrul Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor și nici personalului din instituțiile publice din sistemul sanitar-veterinar finantate din venituri proprii și subventii de la bugetul de stat, la care salarizarea și celelalte drepturi se acordă potrivit prevederilor Legii nr. 435/2006 privind salarizarea și alte drepturi ale personalului care își desfășoară activitatea în sistemul sanitar-veterinar.

Articolul 29

(1) Gestiunea sistemului de salarizare se asigura de către fiecare ordonator principal de credite, cu incadrarea în numărul maxim de posturi și în bugetele aprobate potrivit legii.

(2) Salariile de baza și indemnizatiile de conducere se stabilesc astfel încât, împreună cu celelalte elemente ale sistemului de salarizare, să se incadreze în fondurile alocate de la bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetele locale și bugetele fondurilor speciale, pentru cheltuielile cu salariile.

Articolul 30

(1) Solutionarea contestatiilor în legătură cu stabilirea salariilor de baza, sporurilor, premiilor și a altor drepturi care se acordă potrivit prevederilor prezentei ordonante este de competența ordonatorilor de credite.

(2) Contestația poate fi depusa în termen de 5 zile de la data luării la cunoștința a actului administrativ de stabilire a drepturilor salariale.

(3) Ordonatorii de credite vor solutiona contestațiile în termen de 10 zile, cu avizul organizațiilor sindicale reprezentative la nivel de unitate sau, după caz, al reprezentantilor salariatilor, acolo unde nu sunt astfel de organizații sindicale.

(4) Împotriva masurilor dispuse potrivit prevederilor alin. (1) persoana nemultumita se poate adresa instanței de contencios administrativ sau, după caz, instanței judecătorești competente, potrivit legii, în termen de 30 de zile de la data comunicarii solutionarii contestației.

Articolul 31

(1) Salariile de baza și indemnizatiile lunare sunt brute și impozabile, potrivit legii.

(2) Salariile de baza individuale și indemnizatiile lunare, calculate pentru cele trei etape de majorare, potrivit prevederilor prezentei ordonante, se rotunjesc din 1 leu în 1 leu, în favoarea salariatilor.

(3) Anexele nr. Ia - VIIIa, Ib - VIIIb și Ic - VIIIc fac parte integrantă din prezenta ordonanță.

Articolul 32

Prevederile prezentei ordonante se aplică începând cu drepturile salariale aferente lunii ianuarie 2007. PRIM-MINISTRU CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU Contrasemnează: Ministrul muncii, solidaritatii sociale și familiei, Gheorghe Barbu Ministrul finanțelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vladescu București, 31 ianuarie 2007. Nr. 10.