LexistoriaDreptul la drept.

OG 15/2008

Azi

Text integral · 11 articole

Abrogat la 1 ianuarie 2010 · înlocuit de Legea 330/2009. Textul rămâne disponibil — formă istorică, nu drept în vigoare.

Articolul 1 — privind unele măsuri în domeniul învățământului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 6/2005

, cu modificările ulterioare, se majorează după cum urmează: - 1 ianuarie-31 martie 2008, valoarea coeficientului de multiplicare 1,000: 230,247 lei; - 1 aprilie-30 septembrie 2008, valoarea coeficientului de multiplicare 1,000: 244,061 lei, respectiv o creștere de 6%; - 1 octombrie-31 decembrie 2008, valoarea coeficientului de multiplicare 1,000: 400,00 lei, care reprezintă valoarea de referință pentru cresterile salariale ulterioare; - 1 ianuarie-31 martie 2008, valoarea coeficientului de multiplicare 1,000: 259,593 lei; - 1 aprilie-30 septembrie 2008, valoarea coeficientului de multiplicare 1,000: 275,168 lei, respectiv o creștere de 6%; - 1 octombrie-31 decembrie 2008, valoarea coeficientului de multiplicare 1,000: 400,00 lei, care reprezintă valoarea de referință pentru creșterile salariale ulterioare.

(1) În cursul anului 2008 salariile de bază ale personalului didactic din învățământ, stabilite potrivit prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 68/2004

a) pentru funcția de profesor universitar prevăzută în anexa nr. 1.1 valoarea coeficientului de multiplicare 1,000 va fi:

b) coeficienții de multiplicare prevăzuți pentru funcțiile didactice de predare cu gradul didactic II, definitiv, debutant, cele cu studii de nivel liceal fără pregătire de specialitate și pentru funcțiile didactice auxiliare se majorează cu 10% începând cu 1 ianuarie 2008, față de nivelul din 31 decembrie 2007;

c) pentru funcțiile didactice prevăzute în anexele nr. 1.2, 2 și 3 valoarea coeficientului de multiplicare 1,000 este următoarea:

(2) Indemnizațiile pentru persoanele care ocupă funcții de conducere specifice, precum și indemnizațiile pentru îndeplinirea unor activități specifice învățământului sunt prevăzute în anexele nr. 4 și 5.

Articolul 1¹

Abrogat cel târziu la 21 august 2009

Text anterior abrogării — nu mai este în vigoare

a¹) pentru perioada 1 mai-31 decembrie 2009, coeficienții de multiplicare și valorile coeficientului de multiplicare 1,000 sunt prevăzuți pentru toate funcțiile didactice și didactice auxiliare în anexele nr. 1.1a, 1.2a, 2a și 3a;

(1) În cursul anului 2009 salariile de bază ale personalului didactic din învățământ, stabilite potrivit anexelor nr. 1.1, 1.2, 2 și 3, se majorează după cum urmează:

a) pentru perioada 1 ianuarie-31 martie 2009, coeficienții de multiplicare și valorile coeficientului de multiplicare 1,000 sunt prevăzuți pentru toate funcțiile didactice și didactice auxiliare în anexele nr. 1.1a, 1.2a, 2a și 3a;

b) abrogată;

c) abrogată;

(2) Indemnizațiile pentru persoanele care ocupă funcții de conducere specifice, precum și indemnizațiile pentru îndeplinirea unor activități specifice învățământului pentru anul 2009 sunt cele prevăzute în anexele nr. 4 și 5.

Articolul 2

privind Statutul personalului didactic, cu modificările și completările ulterioare, pentru personalul didactic de predare încadrat pe funcțiile prevăzute în anexele nr. 1.1, 1.2 și 2, respectiv în anexele nr. 1.1a, 1.2a și 2a și în anexele nr. 1.1b, 1.2b și 2b, este cuprins în coeficienții de multiplicare prevăzuți la tranșele de vechime recunoscută de peste 10 ani în învățământ.

(1) Sporul de stabilitate prevăzut la art. 50 alin. (11) din Legea nr. 128/1997

(2) Pentru personalul didactic de predare încadrat pe funcții didactice cu tranșe de vechime recunoscută de peste 10 ani în învățământ, care nu îndeplinește condiția prevăzută la art. 50 alin. (11) din Legea nr. 128/1997

, cu modificările și completările ulterioare, pentru acordarea sporului de stabilitate până la împlinirea vechimii neîntrerupte în învățământ de peste 10 ani, salariile de bază se vor stabili pe baza coeficienților de multiplicare micșorați prin împărțire la 1,15. Dacă prin împărțirea la 1,15 personalului didactic de predare trecut la o tranșă de vechime recunoscută în învățământ de peste 10 ani nu i se poate asigura salariul de bază avut, acesta va fi menținut cu același salariu de bază în noua tranșă până când i se poate asigura o creștere a salariului de bază.

Articolul 3

, cu modificările și completările ulterioare, pentru personalul didactic de predare încadrat pe funcțiile prevăzute în anexele nr. 1.1, 1.2 și 2, respectiv în anexele nr. 1.1a, 1.2a și 2a și în anexele nr. 1.1b, 1.2b și 2b, este cuprins în coeficienții de multiplicare, corespunzător tuturor tranșelor de vechime recunoscute în învățământ.

(1) Sporul pentru suprasolicitare neuropsihică, stabilit în conformitate cu prevederile art. 50 alin. (13) din Legea nr. 128/1997

(2) Pentru personalul didactic auxiliar, coeficienții de multiplicare prevăzuți în anexele nr. 3, 3a și 3b cuprind sporul pentru suprasolicitare neuropsihică, corespunzător fiecărui grad/fiecărei trepte profesionale, în conformitate cu prevederile art. 50 alin. (13) din Legea nr. 128/1997

, cu modificările și completările ulterioare. Pentru funcțiile didactice auxiliare se aplică în continuare prevederile art. 12 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 123/2003 privind creșterile salariale ce se vor acorda personalului din sectorul bugetar, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 164/2004 , cu modificările și completările ulterioare.

Articolul 4

(1) De prevederile art. 50 alin. (11) și (13) din Legea nr. 128/1997 , cu modificările și completările ulterioare, beneficiază și personalul din Ministerul Educației, Cercetării și Tineretului și din organele de specialitate ale acestuia, altul decât cel didactic.

(2) Prevederile alin. (1) nu se aplică personalului care beneficiază de majorarea salariului de bază în conformitate cu Legea nr. 490/2004 privind stimularea financiară a personalului care gestionează fonduri comunitare, cu modificările ulterioare.

Articolul 5 — , cu modificările și completările ulterioare.

(1) În coeficienții de multiplicare de nivel minim din anexele nr. 1.1 și 1.2, respectiv din anexele nr. 1.1a, 1.2a și din anexele nr. 1.1b și 1.2b, prevăzuți la ultimele două tranșe de vechime recunoscută de 35-40 ani și peste 40 ani în învățământ, sunt cuprinse și creșterile de 1/20 din coeficientul de multiplicare corespunzător tranșei anterioare de vechime, prevăzute la art. 90 alin. (3) din Legea nr. 128/1997

(2) În coeficienții de multiplicare cuprinși în anexele nr. 2, 2a și în anexele nr. 1.1b și 1.2b, prevăzuți la ultimele 3 tranșe de vechime recunoscută de 30-35 ani, 35-40 ani și peste 40 ani în învățământ, sunt cuprinse și creșterile de 1/25 din coeficientul de multiplicare corespunzător tranșei anterioare de vechime, prevăzute la art. 50 alin. (2) din Legea nr. 128/1997

, cu modificările și completările ulterioare.

Articolul 6

La instituțiile publice și unitățile bugetare la care cheltuielile de personal se asigură din venituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat sau bugetele locale ori integral din venituri proprii, constituite potrivit legii, creșterile salariale stabilite potrivit prevederilor art. 1 și 1¹ se pot acorda în limita sumelor stabilite și la date ulterioare, corelat cu realizarea resurselor necesare pentru acoperirea creșterilor, cu avizul ordonatorului principal de credite bugetare.

Articolul 7

(1) Evaluarea performanțelor profesionale individuale ale personalului din învățământ, salarizat între limitele corespunzătoare funcției, și acordarea salariilor de bază conform evaluării se vor realiza până la finele lunii mai 2008, respectiv până la finele lunii mai 2009.

(2) Promovarea personalului din învățământ încadrat pe funcția de debutant, precum și a personalului didactic auxiliar care a absolvit studii de nivel superior în domeniul în care își desfășoară activitatea, în condițiile existenței unor lucrări de complexitate care să necesite studii superioare, se face prin transformarea postului pe care acesta este încadrat într-un post de nivel superior. Absolvenții studiilor superioare de lungă durată, a studiilor superioare cu licență sistem Bologna și a studiilor superioare de scurtă durată, care la data trecerii pe funcția corespunzătoare studiilor absolvite erau încadrați pe funcții cu nivel de studii inferior, specifice domeniului în care au absolvit studiile universitare, se încadrează la gradul profesional corespunzător studiilor absolvite, la care se asigură o creștere de până la 20% a salariului de bază avut în conformitate cu necesitatea activităților desfășurate în instituție.

(3) Promovarea personalului din învățământ și stabilirea salariului de bază în urma evaluării performanțelor profesionale individuale se vor face la gradul profesional/treapta profesională imediat superioară, cu încadrarea în nivelul alocațiilor bugetare pentru cheltuielile cu salariile aprobate pe anul 2008, respectiv pe anul 2009.

Articolul 8

Cheltuielile privind finanțarea centrelor județene și al municipiului București de resurse și asistență educațională, înființate potrivit prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 1.251/2005 privind unele măsuri de îmbunătățire a activității de învățare, instruire, compensare, recuperare și protecție specială a copiilor/elevilor/tinerilor cu cerințe educative speciale din cadrul sistemului de învățământ special și special integrat, se asigură din bugetele proprii ale județelor și ale sectoarelor municipiului București.

Articolul 9

Anexele nr. 1.1, 1.2, 2, 3, 4 și 5, anexele nr. 1.1a, 1.2a, 2a, 3a, precum și anexele 1.1b, 1.2b, 2b și 3b fac parte integrantă din prezenta ordonanță de urgență.

Articolul 10

Prevederile prezentei ordonanțe se aplică începând cu drepturile salariale aferente lunii ianuarie 2008.