LexistoriaDreptul la drept.

OG 16/2008

Azi

Text integral · 16 articole

Abrogat la 1 ianuarie 2010 · înlocuit de Legea 330/2009. Textul rămâne disponibil — formă istorică, nu drept în vigoare.

Articolul 1

În anul 2008, salariile de bază ale personalului contractual din sistemul sanitar-veterinar, stabilite potrivit Legii nr. 435/2006 privind salarizarea și alte drepturi ale personalului care își desfășoară activitatea în sistemul sanitar-veterinar, se majorează, față de nivelul avut la data de 31 decembrie 2007, în două etape, astfel:

a) cu 4,5%, începând cu data de 1 aprilie 2008, față de nivelul din luna martie 2008;

b) cu 5,5%, începând cu data de 1 octombrie 2008, față de nivelul din luna septembrie 2008.

Articolul 2

(1) Salariile de bază ale personalului contractual din sistemul sanitar-veterinar pentru perioada 1 ianuarie-31 martie 2008 sunt prevăzute în anexele nr. Ia-IIIa.

(2) Salariile de bază pentru perioada 1 aprilie-30 septembrie 2008, majorate cu 4,5% față de nivelul avut la 31 martie 2008, și pentru perioada 1 octombrie - 31 decembrie 2008, majorate cu 5,5% față de nivelul avut la 30 septembrie 2008, sunt prevăzute în anexele nr. Ib-IIIb.

Articolul 3

Salariile de bază individuale, care se situează între limitele prevăzute în anexele la Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 24/2000 privind sistemul de stabilire a salariilor de bază pentru personalul contractual din sectorul bugetar, aprobată prin Legea nr. 383/2001 , cu modificările și completările ulterioare, avute la data aplicării prezentei ordonanțe, se majorează, începând cu data de 1 aprilie 2008, cu 4,5% față de nivelul avut la data de 31 martie 2008 și, începând cu data de 1 octombrie 2008, cu 5,5% față de nivelul din luna septembrie 2008.

Articolul 4

(1) În anul 2008, personalul contractual din sectorul sanitar-veterinar salarizat între limitele corespunzătoare funcției poate beneficia, pe lângă creșterile salariale acordate potrivit prevederilor prezentei ordonanțe, de o creștere salarială prin evaluarea performanțelor profesionale individuale realizate în anul 2007, potrivit reglementărilor în vigoare, cu încadrarea în nivelul alocațiilor bugetare pentru cheltuielile cu salariile aprobate pe anul 2008.

(2) Evaluarea performanțelor profesionale individuale ale personalului contractual și acordarea salariilor de bază corespunzătoare evaluării se vor realiza în perioada mai-septembrie 2008.

Articolul 5

(1) Promovarea personalului contractual din sistemul sanitar-veterinar în anul 2008, în condițiile legii, se poate face numai pe un post vacant de natura celui pe care urmează să fie promovată persoana, cu excepția persoanelor încadrate pe posturi unice, prevăzute în statul de funcții, cu încadrarea în nivelul alocațiilor bugetare aprobate pentru cheltuielile cu salariile.

(2) Promovarea în condițiile legii a persoanelor încadrate pe funcția de debutant, persoane încadrate pe posturi unice prevăzute la alin. (1), precum și a celor care au absolvit studii de nivel superior într-un domeniu care să cuprindă activitatea respectivă se face prin transformarea postului pe care acestea sunt încadrate într-un post de nivel superior.

Articolul 6

Absolvenții învățământului superior de lungă sau de scurtă durată, care la data trecerii pe funcția corespunzătoare studiilor absolvite erau încadrați pe funcții cu nivel de studii inferior, specifice domeniului în care au absolvit studiile universitare, se încadrează la gradul profesional corespunzător studiilor absolvite, la care se asigură o creștere cu până la 20% a salariului de bază avut.

Articolul 7

(1) În vederea stabilirii salariului de bază, în termen de 15 zile de la reluarea activității, persoanele angajate în sectorul bugetar care s-au aflat în concediu plătit pentru creșterea și îngrijirea copilului în vârstă de până la 2 ani, respectiv 7 ani în cazul copilului cu handicap, precum și cele ale căror contracte individuale de muncă au fost suspendate din alte cauze, potrivit legii, și care nu au prestat activitate în ultimele 12 luni vor fi evaluate prin examenul de testare a cunoștințelor profesionale, organizat în acest scop de angajator, urmându-se procedura reglementată de actele normative în materie.

(2) În cazul nepromovării examenului prevăzut la alin. (1), persoanei respective i se acordă salariul de bază avut anterior sau, după caz, salariul de bază minim al funcției deținute anterior.

Articolul 8

(1) Ordonatorii principali de credite pot aproba, în limita numărului maxim de posturi prevăzut în anexele la Legea bugetului de stat pe anul 2008 nr. 388/2007 și la Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2008 nr. 387/2007 , cu încadrarea în nivelul alocațiilor bugetare aprobate pentru cheltuielile cu salariile, transformarea posturilor vacante pe răspunderea ordonatorilor principali de credite.

(2) Ordonatorii principali de credite prevăzuți la alin. (1) vor comunică trimestrial Ministerului Economiei și Finanțelor situația centralizată a transformărilor de posturi efectuate în condițiile legii.

Articolul 9

Personalul contractual din sistemul sanitarveterinar beneficiază și de celelalte drepturi de natură salarială care se acordă potrivit dispozițiilor legale în vigoare.

Articolul 9¹

(1) Zilele de sâmbătă și duminică, zilele de sărbători legale sau zilele declarate nelucrătoare potrivit legii, în care personalul din sistemul sanitar-veterinar își desfășoară activitatea în posturile de inspecție la frontieră, în vederea asigurării continuității activității sanitar-veterinare, se plătesc cu un spor de până la 100% din salariul de bază, care se aprobă de către ordonatorul principal de credite.

(2) Munca prestată și plătită în condițiile alin. (1) nu se compensează și cu timp liber corespunzător.

Articolul 9²

În raport cu condițiile în care se desfășoară activitatea, pentru condiții periculoase sau vătămătoare se acordă un spor de până la 50% din salariul de bază, corespunzător timpului lucrat la locurile de muncă respective, cu avizul Ministerului Muncii, Familiei și Egalității de Șanse și Ministerului Sănătății Publice.

Articolul 9³

Personalul care își desfășoară activitatea în instituții sanitar-veterinare publice beneficiază de un spor de inspector al Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor în cuantum de 10% din salariul de bază, care face parte din acesta, pentru îndeplinirea unor atribuții suplimentare funcției de bază.

Articolul 10

(1) Gestiunea sistemului de salarizare se asigură de către fiecare ordonator principal de credite, cu încadrarea în numărul maxim de posturi și în bugetele aprobate potrivit legii.

(2) Salariile de bază și indemnizațiile de conducere se stabilesc astfel încât, împreună cu celelalte elemente ale sistemului de salarizare, să se încadreze în fondurile alocate de la bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, pentru cheltuielile cu salariile.

Articolul 11

(1) Soluționarea contestațiilor în legătură cu stabilirea salariilor de bază, sporurilor, premiilor și a altor drepturi care se acordă potrivit prevederilor prezentei ordonanțe este de competența ordonatorilor de credite.

(2) Contestația poate fi depusă în termen de 30 de zile de la data luării la cunoștință a actului administrativ de stabilire a drepturilor salariale.

(3) Ordonatorii de credite vor soluționa contestațiile în termen de 10 zile, cu avizul organizațiilor sindicale reprezentative la nivel de unitate sau, după caz, al reprezentanților salariaților, acolo unde nu sunt astfel de organizații sindicale.

(4) Împotriva măsurilor dispuse potrivit prevederilor alin. (1) persoana nemulțumită se poate adresa instanței de contencios administrativ sau, după caz, instanței judecătorești competente, potrivit legii, în termen de 30 de zile de la data comunicării soluționării contestației.

Articolul 12

(1) Salariile de bază și indemnizațiile lunare sunt brute și impozabile, potrivit legii.

(2) Salariile de bază individuale și indemnizațiile lunare, calculate pentru cele trei etape de majorare, potrivit prevederilor prezentei ordonanțe, se rotunjesc din 1 leu în 1 leu în favoarea salariaților.

(3) Anexele nr. Ia-IIIa și Ib-IIIb fac parte integrantă din prezenta ordonanță.

Articolul 13

Prevederile prezentei ordonanțe se aplică începând cu drepturile salariale aferente lunii ianuarie 2008, cu excepția prevederilor art. 9¹ și 9², care se aplică de la data intrării în vigoare a legii de aprobare a prezentei ordonanțe. PRIM-MINISTRU CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU Contrasemnează: Ministrul agriculturii și dezvoltării rurale, Dacian Cioloș Președintele Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor, Radu Roatiș Chețan Ministrul muncii, familiei și egalității de șanse, Paul Păcuraru Ministrul economiei și finanțelor, Varujan Vosganian București, 30 ianuarie 2008. Nr. 16.