LexistoriaDreptul la drept.

Alte reglementari

Azi

OG 9/2005 · 8 articole

Articolul 6

(1) Promovarea personalului contractual în anul 2005, în condițiile legii, se poate face numai pe un post vacant de natura celui pe care urmeaza să fie promovata persoana, cu incadrarea în nivelul alocatiilor bugetare aprobate pentru cheltuielile cu salariile.

(2) Promovarea în condițiile legii a persoanelor incadrate pe functia de debutant, precum și a celor care au absolvit studii de nivel superior într-un domeniu care să cuprindă activitatea respectiva se face prin transformarea postului pe care acestea sunt incadrate într-un post de nivel superior.

Articolul 7

Absolventii învățământului superior de lunga sau de scurta durata, care la data trecerii pe functia corespunzătoare studiilor absolvite erau incadrati pe functii cu nivel de studii inferior, specifice domeniului în care au absolvit studiile universitare, se încadrează la gradul profesional corespunzător studiilor absolvite, la care se asigura o crestere cu până la 20% a salariului de baza avut.

Articolul 8

(1) În vederea stabilirii salariului de baza, în termen de 15 zile de la reluarea activității, persoanele angajate în sectorul bugetar, aflate în concediu platit pentru ingrijirea copiilor în vârsta de până la 2 ani, respectiv 3 ani, potrivit legii, cele care nu au prestat activitate în ultimele 12 luni fiind în concediu medical sau în concediu fără plata, potrivit legii, precum și cele ale caror contracte individuale de muncă sunt suspendate vor fi evaluate prin examenul de testare a cunoștințelor profesionale, organizat în acest scop de angajator, procedandu-se în acelasi mod ca și în cazul persoanelor angajate prin concurs.

(2) În cazul nepromovarii acestui examen, persoanei respective i se atribuie salariul avut anterior sau, după caz, salariul minim al functiei avute anterior.

Articolul 9

(1) Pentru rezultate deosebite obtinute în activitatea desfășurată, ordonatorul de credite poate acorda în limita a 15% din numărul total al personalului contractual prevăzut în statul de functii, la inceputul anului bugetar, un salariu de merit lunar de până la 15% din salariul de baza, care face parte din acesta și care constituie baza de calcul pentru sporuri și alte drepturi care se acordă în raport cu salariul de baza. Salariile de merit se vor acorda personalului incadrat pe functii de execuție în proportie de cel puțin două treimi din numărul total stabilit în condițiile prezentului alineat. Ordonatorii principali de credite care au în subordine unități bugetare cu un numar redus de posturi pot aproba ca incadrarea în numărul maxim de beneficiari de salariu de merit și în proportiile stabilite pentru functiile de execuție să se faca la nivelul unităților respective luate împreună. Repartizarea numarului de beneficiari de salariu de merit pe unitatile luate în calcul, în acest caz, se face de către ordonatorul principal de credite.

(2) Personalul care beneficiaza de salariu de merit se stabileste o dată pe an, după aprobarea bugetelor anuale, pe baza rezultatelor obtinute în activitatea desfășurată în anul precedent, apreciata conform criteriilor elaborate de ordonatorul principal de credite, cu consultarea organizațiilor sindicale reprezentative la nivel de unitate sau, după caz, a reprezentantilor salariatilor, acolo unde nu sunt astfel de organizații sindicale. În cazul în care pe parcursul anului intervin modificari ale functiei deținute, care nu sunt imputabile persoanei beneficiare de salariu de merit, inclusiv modificarea functiei prin promovare, acordarea acestuia se menține până la expirarea perioadei pentru care a fost stabilit. În cazul în care pe parcursul anului se intrerup raporturile de muncă ale unor beneficiari de salariu de merit, acestea se pot redistribui, de la data de 1 a lunii urmatoare, altor persoane care dețin functii de acelasi nivel, respectiv functii de conducere sau de execuție, pe perioada rămasă.

(3) Pentru personalul contractual nou-angajat salariul de merit se poate acorda după o perioadă de cel puțin 6 luni de la angajare.

(4) Personalul incadrat ca debutant nu poate beneficia de salariu de merit.

(5) Personalul salarizat cu indemnizatie lunara ca unica forma de remunerare a activității nu se cuprinde în numărul total de posturi în vederea determinarii numarului de beneficiari ai salariului de merit.

Articolul 10

(1) Ordonatorii de credite pot acorda premii lunare în limita a 2% din cheltuielile cu salariile aferente personalului contractual prevăzut în statul de functii, cu incadrarea în fondurile aprobate prin buget. Premiile se pot acorda în cursul anului salariatilor care au realizat sau au participat direct la obtinerea unor rezultate în activitate, apreciate ca valoroase. Sumele neconsumate pot fi utilizate în lunile urmatoare, în cadrul aceluiasi an bugetar.

(2) În cazurile în care se realizează economii prin reducerea cheltuielilor cu salariile, ordonatorii principali de credite pot aproba acordarea de premii în cursul anului, din economiile realizate, în limita a 2% din cheltuielile cu salariile aferente personalului contractual, prevăzute în bugetul aprobat pentru personalul contractual din aparatul propriu și din unitatile subordonate, fără a depăși valoarea economiilor realizate.

(3) Premiile individuale se stabilesc de către ordonatorii de credite, în limita sumelor alocate cu aceasta destinatie de către ordonatorii principali de credite, cu avizul organizațiilor sindicale reprezentative la nivel de unitate sau, după caz, cu avizul reprezentantilor salariatilor, acolo unde nu sunt astfel de organizații sindicale.

Articolul 11

(1) Sporul de confidentialitate se acordă personalului contractual din aparatul de lucru al Guvernului în cuantum de până la 15%, precum și personalului contractual din instituțiile și autoritățile publice pentru care, prin acte normative specifice, se prevede acordarea acestui spor.

(2) Categoriile de personal, cuantumurile sporului de confidentialitate și condițiile de acordare se stabilesc în limitele prevăzute de reglementarile în vigoare, de către ordonatorii principali de credite, cu incadrarea în cheltuielile de personal prevăzute în bugetul aprobat.

Articolul 12

Personalul contractual beneficiaza și de celelalte drepturi de natura salariala care se acordă, potrivit dispozițiilor legale în vigoare.

Articolul 13

(1) Munca prestata peste durata normala a timpului de lucru de către personalul incadrat în functii de execuție sau de conducere este considerata munca suplimentara și se compenseaza cu timp liber corespunzător. În cazul în care compensarea muncii suplimentare cu timp liber corespunzător nu a fost posibila în urmatoarele 30 de zile după efectuarea acesteia, orele suplimentare se vor plati în luna urmatoare cu un spor aplicat la salariul de baza, după cum urmeaza:

a) 75% din salariul de baza pentru primele doua ore de depasire a duratei normale a zilei de lucru;

b) 100% din salariul de baza pentru orele urmatoare și pentru orele lucrate în zilele de repaus saptamanal sau în celelalte zile în care, în conformitate cu reglementarile în vigoare, nu se lucreaza.

(2) Munca peste durata normala a timpului de lucru poate fi prestata și sporurile prevăzute la alin. (1) se pot plati numai dacă efectuarea orelor suplimentare a fost dispusa de seful ierarhic, fără a se depăși 360 de ore anual.

(3) La locurile de muncă la care durata normala a timpului de lucru a fost redusa potrivit legii sub 8 ore pe zi, depășirea programului de lucru astfel aprobat se poate face numai temporar, în situații cu totul deosebite, fiind obligatorie compensarea cu timp liber corespunzător.

Capitolul II — Alte reglementari · OG 9/2005 · Lexistoria