(1) Perioada prevăzută la art. 1 alin. (1) constituie stagiu de cotizare fără plata contribuției angajatorului.

(2) Pentru stabilirea și calculul indemnizației de șomaj prevăzute de Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă, cu modificările și completările ulterioare, se utilizează salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată în vigoare în perioada prevăzută la art. 1 alin. (1) pentru care angajatorii au beneficiat de scutirea de la plata contribuțiilor de asigurări sociale. În situația în care stagiul de cotizare realizat potrivit alin. (1) este corespunzător unei fracțiuni de lună, se utilizează salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată în vigoare în perioada respectivă, corespunzător fracțiunii de lună.

(3) Prin derogare de la dispozițiile art. 34 alin. (1¹) lit. a) și ale art. 35 alin. (1) din Legea nr. 76/2002 , cu modificările și completările ulterioare, perioada prevăzută la alin. (1), în care salariații realizează stagiu de cotizare fără plata contribuției angajatorului, se ia în calcul la stabilirea perioadei de 24 de luni premergătoare datei înregistrării cererii pentru acordarea indemnizației de șomaj, prevăzută la art. 34 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 76/2002 , cu modificările și completările ulterioare, precum și la realizarea stagiului minim de cotizare în sistemul asigurărilor pentru șomaj.

(4) Pentru stabilirea și calculul drepturilor prevăzute de Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările și completările ulterioare, se utilizează venitul brut realizat lunar la care asiguratul datorează contribuția individuală de asigurări sociale.

(5) Pentru stabilirea și calculul indemnizațiilor de asigurări sociale de sănătate prevăzute de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile și indemnizațiile de asigurări sociale de sănătate, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 399/2006 , cu modificările ulterioare, se utilizează salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată, în vigoare în perioada prevăzută la art. 1 alin. (1). În situația în care stagiul de cotizare realizat potrivit alin. (1) este corespunzător unei fracțiuni de lună, se utilizează salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată în vigoare în perioada respectivă, corespunzător fracțiunii de lună.