(1) Cota de contribuție individuală de asigurări sociale, prevăzută la art. 21 alin. (2) din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 140 din 1 aprilie 2000, cu modificările și completările ulterioare, este de 9,5%, indiferent de condițiile de muncă.

(2) Diferența dintre cotele de contribuții de asigurări sociale aprobate anual prin legea bugetului asigurărilor sociale de stat și cota de contribuție individuală de asigurări sociale prevăzută la alin. (1) se suporta de angajator.

(3) Începând cu luna ianuarie 2003 nu se mai include în cuantumul pensiilor din sistemul public de pensii și alte categorii de pensii contribuția pentru asigurările sociale de sănătate.

(4) La stabilirea plafonului maxim al bazei de calcul al contribuției de asigurări sociale prevăzut de art. 23 și 24 din Legea nr. 19/2000 , cu modificările și completările ulterioare, se are în vedere valoarea corespunzătoare a 5 salarii medii brute lunare pe economie.

(5) Punctajul asiguratului, stabilit conform art. 78 alin. (4) din Legea nr. 19/2000 , cu modificările și completările ulterioare, nu poate fi mai mare de 5 puncte într-un an calendaristic.

(6) Contravaloarea biletelor de odihnă prevăzute la art. 109 alin. (1) lit. g) din Legea nr. 19/2000 , cu modificările și completările ulterioare, se recuperează de la bugetul de stat după deducerea cotei de participare individuală, stabilită în condițiile prevăzute de lege.