Ordonanța Guvernului nr. 15/2008 privind creșterile salariale ce se vor acorda în anul 2008 personalului din învățământ, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 82 din 1 februarie 2008, aprobată cu modificări prin Legea nr. 221/2008 , cu modificările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează: 1. Titlul ordonanței se modifică și va avea următorul cuprins: "ORDONANȚĂ privind creșterile salariale ce se vor acorda în anul 2008 și în anul 2009 personalului din învățământ" 2. Articolul 1 se modifică și va avea următorul cuprins: "Art.1. - (1) În cursul anului 2008 salariile de bază ale personalului didactic din învățământ, stabilite potrivit prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 68/2004 privind unele măsuri în domeniul învățământului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 6/2005 , cu modificările ulterioare, se majorează după cum urmează: - 1 ianuarie-31 martie 2008, valoarea coeficientului de multiplicare 1,000: 230,247 lei; - 1 aprilie-30 septembrie 2008, valoarea coeficientului de multiplicare 1,000: 244,061 lei; - 1 octombrie-31 decembrie 2008, valoarea coeficientului de multiplicare 1,000: 266,026 lei; - 1 ianuarie-31 martie 2008, valoarea coeficientului de multiplicare 1,000: 259,593 lei; - 1 aprilie-30 septembrie 2008, valoarea coeficientului de multiplicare 1,000: 275,168 lei; - 1 octombrie-31 decembrie 2008, valoarea coeficientului de multiplicare 1,000: 299,933 lei. 3. După articolul 1 se introduce un nou articol, articolul 1¹, cu următorul cuprins: "Art. 1¹. - (1) În cursul anului 2009 salariile de bază ale personalului didactic din învățământ, stabilite potrivit anexelor nr. 1.1, 1.2, 2 și 3, se majorează după cum urmează: 4. Articolul 2 se modifică și va avea următorul cuprins: "Art. 2. - (1) Sporul de stabilitate prevăzut la art. 50 alin. (11) din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificările și completările ulterioare, pentru personalul didactic de predare încadrat pe funcțiile prevăzute în anexele nr. 1.1, 1.2 și 2, respectiv în anexele nr. 1.1a, 1.2a și 2a și în anexele nr. 1.1b, 1.2b și 2b, este cuprins în coeficienții de multiplicare prevăzuți la tranșele de vechime recunoscută de peste 10 ani în învățământ. 5. Articolul 3 se modifică și va avea următorul cuprins: "Art. 3. - (1) Sporul pentru suprasolicitare neuropsihică, stabilit în conformitate cu prevederile art. 50 alin. (13) din Legea nr. 128/1997 , cu modificările și completările ulterioare, pentru personalul didactic de predare încadrat pe funcțiile prevăzute în anexele nr. 1.1, 1.2 și 2, respectiv în anexele nr. 1.1a, 1.2a și 2a și în anexele nr. 1.1b, 1.2b și 2b, este cuprins în coeficienții de multiplicare, corespunzător tuturor tranșelor de vechime recunoscute în învățământ. 6. Articolul 5 se modifică și va avea următorul cuprins: "Art. 5. - (1) În coeficienții de multiplicare de nivel minim din anexele nr. 1.1 și 1.2, respectiv din anexele nr. 1.1a, 1.2a și din anexele nr. 1.1b și 1.2b, prevăzuți la ultimele două tranșe de vechime recunoscută de 35-40 ani și peste 40 ani în învățământ, sunt cuprinse și creșterile de 1/20 din coeficientul de multiplicare corespunzător tranșei anterioare de vechime, prevăzute la art. 90 alin. (3) din Legea nr. 128/1997 , cu modificările și completările ulterioare. 7. Articolul 6 se modifică și va avea următorul cuprins: "Art. 6. - La instituțiile publice și unitățile bugetare la care cheltuielile de personal se asigură din venituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat sau bugetele locale ori integral din venituri proprii, constituite potrivit legii, creșterile salariale stabilite potrivit prevederilor art. 1 și 1¹ se pot acorda în limita sumelor stabilite și la date ulterioare, corelat cu realizarea resurselor necesare pentru acoperirea creșterilor, cu avizul ordonatorului principal de credite bugetare." 8. Articolul 7 se modifică și va avea următorul cuprins: "Art. 7. - (1) Evaluarea performanțelor profesionale individuale ale personalului din învățământ, salarizat între limitele corespunzătoare funcției, și acordarea salariilor de bază conform evaluării se vor realiza până la finele lunii mai 2008, respectiv până la finele lunii mai 2009.
a) pentru funcția de profesor universitar prevăzută în anexa nr. 1.1, valoarea coeficientului de multiplicare 1,000 este următoarea:
b) coeficienții de multiplicare prevăzuți pentru funcțiile didactice de predare cu gradul didactic II, definitiv, debutant, cele cu studii de nivel liceal fără pregătire de specialitate și pentru funcțiile didactice auxiliare se majorează cu 10% începând cu data de 1 ianuarie 2008, față de nivelul din 31 decembrie 2007;
c) pentru funcțiile didactice prevăzute în anexele nr. 1.2, 2 și 3, valoarea coeficientului de multiplicare 1,000 este următoarea:
(2) Indemnizațiile pentru persoanele care ocupă funcții de conducere specifice, precum și indemnizațiile pentru îndeplinirea unor activități specifice învățământului sunt prevăzute în anexele nr. 4 și 5."
a) pentru perioada 1 ianuarie-28 februarie 2009, coeficienții de multiplicare și valorile coeficientului de multiplicare 1,000 sunt prevăzuți pentru toate funcțiile didactice și didactice auxiliare în anexele nr. 1.1a, 1.2a, 2a și 3a;
b) pentru perioada 1 martie-31 august 2009 se va acorda o treime din creșterea salariilor de bază obținute prin aplicarea coeficienților de multiplicare și a valorilor coeficientului de multiplicare 1,000 prevăzuți pentru toate funcțiile didactice și didactice auxiliare în anexele nr. 1.1b, 1.2b, 2b și 3b;
c) pentru perioada 1 septembrie-31 decembrie 2009, coeficienții de multiplicare și valorile coeficientului de multiplicare 1,000 sunt prevăzuți pentru toate funcțiile didactice și didactice auxiliare în anexele nr. 1.1b, 1.2b, 2b și 3b.
(2) Indemnizațiile pentru persoanele care ocupă funcții de conducere specifice, precum și indemnizațiile pentru îndeplinirea unor activități specifice învățământului pentru anul 2009 sunt cele prevăzute în anexele nr. 4 și 5."
(2) Pentru personalul didactic de predare încadrat pe funcții didactice cu tranșe de vechime recunoscută de peste 10 ani în învățământ, care nu îndeplinește condiția prevăzută la art. 50 alin. (11) din Legea nr. 128/1997 , cu modificările și completările ulterioare, pentru acordarea sporului de stabilitate până la împlinirea vechimii neîntrerupte în învățământ de peste 10 ani, salariile de bază se vor stabili pe baza coeficienților de multiplicare micșorați prin împărțire la 1,15. Dacă prin împărțirea la 1,15 personalului didactic de predare trecut la o tranșă de vechime recunoscută în învățământ de peste 10 ani nu i se poate asigura salariul de bază avut, acesta va fi menținut cu același salariu de bază în noua tranșă până când i se poate asigura o creștere a salariului de bază."
(2) Pentru personalul didactic auxiliar, coeficienții de multiplicare prevăzuți în anexele nr. 3, 3a și 3b cuprind sporul pentru suprasolicitare neuropsihică, corespunzător fiecărui grad/fiecărei trepte profesionale, în conformitate cu prevederile art. 50 alin. (13) din Legea nr. 128/1997 , cu modificările și completările ulterioare. Pentru funcțiile didactice auxiliare se aplică în continuare prevederile art. 12 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 123/2003 privind creșterile salariale ce se vor acorda personalului din sectorul bugetar, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 164/2004 , cu modificările și completările ulterioare."
(2) În coeficienții de multiplicare cuprinși în anexele nr. 2, 2a și în anexele nr. 1.1b și 1.2b, prevăzuți la ultimele 3 tranșe de vechime recunoscută de 30-35 ani, 35-40 ani și peste 40 ani în învățământ, sunt cuprinse și creșterile de 1/25 din coeficientul de multiplicare corespunzător tranșei anterioare de vechime, prevăzute la art. 50 alin. (2) din Legea nr. 128/1997 , cu modificările și completările ulterioare."
(2) Promovarea personalului din învățământ încadrat pe funcția de debutant, precum și a personalului didactic auxiliar care a absolvit studii de nivel superior în domeniul în care își desfășoară activitatea, în condițiile existenței unor lucrări de complexitate care să necesite studii superioare, se face prin transformarea postului pe care acesta este încadrat într-un post de nivel superior. Absolvenții studiilor superioare de lungă durată, a studiilor superioare cu licență sistem Bologna și a studiilor superioare de scurtă durată, care la data trecerii pe funcția corespunzătoare studiilor absolvite erau încadrați pe funcții cu nivel de studii inferior, specifice domeniului în care au absolvit studiile universitare, se încadrează la gradul profesional corespunzător studiilor absolvite, la care se asigură o creștere de până la 20% a salariului de bază avut în conformitate cu necesitatea activităților desfășurate în instituție.
(3) Promovarea personalului din învățământ și stabilirea salariului de bază în urma evaluării performanțelor profesionale individuale se vor face la gradul profesional/treapta profesională imediat superioară, cu încadrarea în nivelul alocațiilor bugetare pentru cheltuielile cu salariile aprobate pe anul 2008, respectiv pe anul 2009."
9. Articolul 9 se modifică și va avea următorul cuprins: "Art. 9. - Anexele nr. 1.1, 1.2, 2, 3, 4 și 5, anexele nr. 1.1a, 1.2a, 2a, 3a, precum și anexele 1.1b, 1.2b, 2b și 3b fac parte integrantă din prezenta ordonanță de urgență." 10. Anexele nr. 1.1, 1.2, 2, 3, 4 și 5 se modifică și se înlocuiesc cu anexele nr. 1.1, 1.2, 2, 3, 4 și 5 la prezenta ordonanță de urgență. 11. După anexa nr. 5 se introduc opt noi anexe, care au cuprinsul prevăzut în anexele nr. 1.1a, 1.1b, 1.2a, 1.2b, 2a, 2b, 3a și 3b la prezenta ordonanță de urgență.