LexistoriaDreptul la drept.

OUG 17/2011

Azi

Text integral · 8 articole

Articolul I — (1^1) În înțelesul prezentei ordonanțe de urgență, prin angajator se înțelege persoana fizică sau juridică ce poate, potrivit legii, să angajeze forță de muncă pe bază de contract individual de muncă, conform art. 14 alin. (1) din Legea nr. 53/2003

- Codul muncii, republicată. privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

(1) Creanțele reprezentând comisionul datorat până la data de 31 decembrie 2010 de angajatori inspectoratelor teritoriale de muncă pentru păstrarea și completarea carnetelor de muncă, respectiv pentru certificarea legalității înregistrărilor efectuate în baza prevederilor Legii nr. 130/1999 privind unele măsuri de protecție a persoanelor încadrate în muncă, republicată, precum și obligațiile fiscale accesorii aferente, stabilite prin titluri de creanță și neachitate până la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, se fac venit la bugetul de stat și au regim de creanță bugetară.

(2) Administrarea creanțelor bugetare prevăzute la alin. (1) se efectuează de către inspectoratele teritoriale de muncă, potrivit prevederilor Ordonanței Guvernului nr. 92/2003

(3) Prin excepție de la prevederile alin. (2), creanțele bugetare prevăzute la alin. (1) datorate de angajatorii care au înființat sedii secundare în alte județe decât cel în care angajatorul își are sediul se administrează de către inspectoratele teritoriale de muncă pe raza cărora își desfășoară activitatea sediile secundare ale angajatorului.

(4) Abrogat.

Articolul II

Abrogat cel târziu la 10 noiembrie 2026

Text anterior abrogării — nu mai este în vigoare

Responsabilitatea pentru prescrierea până la 31 decembrie 2010 a dreptului de a cere executarea silită pentru sumele reprezentând comisionul datorat de angajatori inspectoratelor teritoriale de muncă, inclusiv dobânzile și penalitățile de întârziere datorate, potrivit legii, aparține inspectoratelor teritoriale de muncă.

Articolul III

Abrogat cel târziu la 10 noiembrie 2026

Text anterior abrogării — nu mai este în vigoare

(1) Pentru creanțele bugetare prevăzute la alin. (1) al art. I datorate până la data de 31 decembrie 2010, procedurile de executare silită aflate în derulare la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență vor fi continuate de Agenția Națională de Administrare Fiscală și unitățile sale subordonate, care se subrogă în drepturile și obligațiile Inspecției Muncii și inspectoratelor teritoriale de muncă, după caz, în calitate de creditor bugetar, și le succedă de drept în această calitate, actele îndeplinite anterior rămânând valabile.

(2) Pentru litigiile având ca obiect contestațiile la executare silită, Agenția Națională de Administrare Fiscală și unitățile sale subordonate se subrogă în toate drepturile și obligațiile procesuale ale Inspecției Muncii și inspectoratelor teritoriale de muncă, după caz, și dobândesc calitatea procesuală a acestora, în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, în toate procesele și cererile aflate pe rolul instanțelor judecătorești, indiferent de faza de judecată.

(3) În cazul debitorilor aflați în procedura insolvenței, înscrierea la masa credală pentru creanțele prevăzute la art. I alin. (1) se efectuează de către inspectoratele teritoriale de muncă.

Articolul IV

(1) Declarațiile fiscale privind stabilirea comisionului datorat pentru perioadele anterioare datei de 31 decembrie 2010 se depun în continuare la inspectoratul teritorial de muncă în a cărui rază teritorială își are sediul angajatorul care datorează comisionul.

(2) Pentru sediile secundare ale angajatorilor din alte județe decât cel în care angajatorul își are sediul, declarațiile fiscale prevăzute la alin. (1) se depun la inspectoratul teritorial de muncă pe raza căruia își desfășoară activitatea sediul secundar.

Articolul V

Abrogat cel târziu la 10 noiembrie 2026

Text anterior abrogării — nu mai este în vigoare

Procedura de predare-primire a titlurilor executorii prevăzute la art. I, precum și a documentelor privind măsurile de executare silită întreprinse de inspectoratele teritoriale de muncă va fi aprobată prin ordin comun al ministrului finanțelor publice și al ministrului muncii, familiei și protecției sociale.

Articolul VI

Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 103 din 6 februarie 2002, cu modificările și completările ulterioare, se modifică după cum urmează: 1. La articolul 5, punctele V, VI și VII vor avea următorul cuprins: "V. stagiu de cotizare - perioada de timp pentru care s-a datorat contribuția de asigurări pentru șomaj atât de către asigurat, cât și de angajator sau, după caz, numai de către asigurat, precum și perioada pentru care persoanele asigurate în sistemul asigurărilor pentru șomaj prin încheierea unui contract de asigurare pentru șomaj au datorat și au plătit contribuția de asigurări pentru șomaj; VI. asigurat - persoana fizică ce realizează venituri, potrivit legii, și pentru care angajatorul este obligat să rețină și să plătească contribuția individuală de asigurări pentru șomaj, precum și persoana care se asigură prin încheierea unui contract de asigurare pentru șomaj; VII. indemnizație de șomaj - o compensație parțială a veniturilor asiguratului ca urmare a pierderii locului de muncă sau a veniturilor absolvenților instituțiilor de învățământ care nu s-au putut încadra în muncă;". 2. La articolul 16, litera b) va avea următorul cuprins: "b) nu au putut ocupa loc de muncă după absolvirea unei instituții de învățământ;". 3. La articolul 17 alineatul (2), litera c) se abrogă. 4. La articolul 34, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins: "(2) Constituie stagiu de cotizare și perioadele pentru care angajatorul este scutit, în condițiile legii, de plată contribuției datorate la bugetul asigurărilor pentru șomaj." 5. La articolul 37, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: "Art. 37. - (1) Constituie stagiu de cotizare perioadele în care angajații sau, după caz, și angajatorii au datorat contribuții de asigurări pentru șomaj în sistemul asigurărilor pentru șomaj în România, precum și în alte țări, în condițiile stabilite prin acordurile și convențiile internaționale la care România este parte." 6. La articolul 38 alineatul (1), litera n) se abrogă. 7. La articolul 38, alineatele (2) și (3) vor avea următorul cuprins: "(2) Indemnizația de șomaj se acordă de la data prevăzută la alin. (1), dacă cererea este înregistrată la agenția pentru ocuparea forței de muncă în termen de 10 de zile de la această dată.

(3) Dacă cererea este înregistrată după expirarea termenului de 10 de zile, dar nu mai târziu de 12 luni de la data prevăzută la alin. (1), indemnizația de șomaj se acordă începând cu data înregistrării cererii."

Articolul VII

Persoanele care solicită dreptul la indemnizație de șomaj înainte de data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență beneficiază de acest drept în condițiile stabilite de prevederile legale în vigoare la data solicitării dreptului.

Articolul VIII

Alineatul (25) al articolului III din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 58/2010 pentru modificarea și completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal și alte măsuri financiar-fiscale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 431 din 28 iunie 2010, aprobată prin Legea nr. 279/2010 , cu modificările ulterioare, se modifică și va avea următorul cuprins: "(25) Perioadele în care s-au datorat contribuțiile individuale de asigurări pentru șomaj în conformitate cu prevederile prezentului articol constituie stagiu de cotizare în sistemul asigurărilor pentru șomaj." PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: ──────────────── Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, Ioan Nelu Botiș Ministrul finanțelor publice, Gheorghe Ialomițianu București, 23 februarie 2011. Nr. 17. ____________