LexistoriaDreptul la drept.

OUG 192/2008

Azi

Text integral · 6 articole

Abrogat la 8 mai 2009 · înlocuit de Legea 121/2009. Textul rămâne disponibil — formă istorică, nu drept în vigoare.

Articolul I

Ordonanța Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 513 din 31 iulie 2007, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează: 1. La articolul 114, după alineatul (7) se introduc nouă noi alineate, alineatele (8)-(16), cu următorul cuprins: "(8) Pentru plata cu cel puțin 10 zile înainte de termenul de plată stabilit conform art. 111 a tuturor obligațiilor fiscale datorate bugetelor administrate de Agenția Națională de Administrare Fiscală, contribuabilii beneficiază de o bonificație de 5% din valoarea obligațiilor datorate. 2. La articolul 175¹, alineatele (1) și (3) se modifică și vor avea următorul cuprins: "(1) Agenția Națională de Administrare Fiscală poate cesiona creanțele pe care le administrează, astfel cum acestea sunt individualizate prin titluri executorii și confirmate prin certificate de atestare fiscală. ................................................................

(9) Bonificația prevăzută la alin. (8) nu se aplică în următoarele cazuri:

a) pentru obligațiile fiscale reprezentând impozite sau contribuții cu reținere la sursă;

b) pentru obligațiile fiscale reprezentând accize;

c) contribuabililor care au obligații fiscale restante și pentru care nu a fost suspendată executarea actului prin care s-au stabilit obligațiile fiscale, în condițiile legii;

d) contribuabililor care nu depun declarațiile fiscale la termenele stabilite de lege.

(10) Bonificațiile prevăzute la alin. (8) se calculează lunar de contribuabil, iar plata anticipată va fi diminuată cu valoarea bonificației. Veniturile astfel constituite se utilizează ca surse proprii de finanțare.

(11) În cazul în care, ca urmare a inspecției fiscale, se constată diferențe ale obligațiilor de plată ca urmare a declarării unor sume mai mici decât cele datorate, organul de control va obliga contribuabilul la plata diferențelor, a bonificației de 5% acordate în condițiile alin. (8), precum și a majorărilor de întârziere aferente.

(12) În cazul în care, ulterior declarării obligațiilor de plată, contribuabilul corectează din proprie inițiativă obligația de plată, în sensul majorării acesteia, este obligat la plata diferențelor, a bonificației de 5% acordate în condițiile alin. (8), precum și a majorărilor de întârziere aferente.

(13) Declarațiile de impozite, taxe și contribuții cu regim de stabilire prin autoimpunere sau reținere la sursă pot fi corectate de către contribuabili până la data depunerii situației financiare anuale pentru anul de raportare sau până la data de 30 iunie a anului următor celui de raportare, în cazul entităților care nu au obligația depunerii situației financiare anuale.

(14) Declarațiile de venit pot fi corectate de către contribuabili până la data comunicării deciziei de impunere anuală emise pentru anul de raportare.

(15) Declarațiile anuale privind impozitul pe profit și declarațiile anuale informative pot fi corectate de către contribuabili până la data de 30 iunie a anului următor celui în care există obligația depunerii acestor declarații, cu excepțiile prevăzute de reglementările legale în vigoare.

(16) Procedura de aplicare a prevederilor alin. (8)-(15) se aprobă prin ordin al președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală."

(3) Cesionarul creanței fiscale preia ca urmare a cesiunii de creanță toate drepturile cedentului, inclusiv garanțiile acestuia. Contractul de cesiune de creanțe încheiat în aplicarea prezentului articol constituie titlu executoriu, fără a fi necesară transmiterea titlurilor de creanță și a titlurilor executorii."

3. La articolul 219 alineatul (1), după litera b¹) se introduc două noi litere, literele b²) și b³), cu următorul cuprins: "b²) corectarea declarațiilor fiscale depuse la 3 termene de declarare din cadrul unui an fiscal sau consecutive, în sensul majorării obligațiilor de plată datorate; b³) declararea, din eroare, de sume de plată, reprezentând obligații fiscale la bugetele administrate de Agenția Națională de Administrare Fiscală, mai mici decât cele datorate și care astfel ar intra sub incidența prevederilor art. 114 alin. (8) privind acordarea bonificației;". 4. La articolul 219 alineatul (2), după litera d) se introduc două noi litere, literele d¹) și d²), cu următorul cuprins: "d¹) cu amendă între 4% și 5% din sumele reprezentând diferențe declarate în plus, în cazul săvârșirii faptelor prevăzute la alin. (1) lit. b²); d²) cu amendă între 4% și 5% din sumele reprezentând diferențele constatate ca urmare a efectuării inspecției fiscale, în cazul săvârșirii faptelor prevăzute la alin. (1) lit. b³);".

Articolul II

(1) Prin derogare de la prevederile art. 18 alin. (3) din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările și completările ulterioare, cotele de contribuții aferente lunii decembrie 2008 prevăzute la art. 16-18 din Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2008 nr. 387/2007 , cu modificările ulterioare, se aplică până la intrarea în vigoare a legii bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2009.

(2) Începând cu data de 1 decembrie 2009, cotele de contribuție de asigurări sociale se stabilesc după cum urmează:

a) pentru condiții normale de muncă - 27,5%;

b) pentru condiții deosebite de muncă - 31%;

c) pentru condiții speciale de muncă - 37%.

Articolul III

Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 103 din 6 februarie 2002, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează: 1. După articolul 84² se introduce un nou articol, articolul 84³, cu următorul cuprins: "Art. 84³. - (1) Angajatorii care creează noi locuri de muncă și care încadrează în muncă, pe locurile de muncă nou-create, șomeri aflați în evidența agențiilor pentru ocuparea forței de muncă pentru o perioadă de cel puțin 3 luni consecutive de la data înregistrării în evidența acestor agenții beneficiază, din bugetul asigurărilor pentru șomaj, de o sumă egală cu de 8 ori valoarea indicatorului social de referință în vigoare la data încadrării în muncă, cu obligația menținerii raporturilor de muncă sau de serviciu cel puțin 3 ani. 2. Articolul 85¹ se modifică și va avea următorul cuprins: "Art. 85¹. - (1) Angajatorii care încadrează în muncă persoane care îndeplinesc condițiile pentru acordarea măsurilor de stimulare prevăzute la art. 80, 84³ și 85 din lege pot beneficia pentru persoanele respective, opțional, numai de una dintre măsurile de stimulare prevăzute la art. 80, 84³ sau 85.

(2) Angajatorii care încetează raporturile de muncă sau de serviciu ale persoanelor prevăzute la alin. (1) anterior termenului de 3 ani sunt obligați să restituie în totalitate agențiilor pentru ocuparea forței de muncă sumele încasate pentru fiecare persoană încadrată în condițiile alin. (1), plus dobânda de referință a Băncii Naționale a României în vigoare la data încetării raporturilor de muncă sau de serviciu, dacă încetarea acestora a avut loc din motivele prevăzute la art. 83 alin. (2).

(3) Nu beneficiază de măsura de stimulare prevăzută la alin. (1) angajatorii care într-o perioadă de un an anterioară datei încadrării în muncă în condițiile alin. (1) au fost în raporturi de muncă sau de serviciu cu persoanele angajate din categoria prevăzută la respectivul alineat."

(2) Angajatorii care beneficiază de subvenționarea locurilor de muncă în condițiile art. 80, 84³ sau art. 85 alin. (1) și (2) și care încetează raporturile de muncă sau de serviciu ale persoanelor încadrate pe aceste locuri de muncă, din motivele prevăzute la art. 83 alin. (2), anterior termenelor prevăzute de lege, nu mai pot beneficia de o nouă subvenție din bugetul asigurărilor pentru șomaj pe o perioadă de 2 ani de la data încetării raporturilor de muncă sau de serviciu."

Articolul IV

Prin derogare de la prevederile art. 80 alin. (1) din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările și completările ulterioare, valoarea punctului de pensie, stabilită potrivit prevederilor art. 80 din Legea nr. 19/2000 , cu modificările și completările ulterioare, pentru anul 2009 este de 763,7 lei și se aplică începând cu data de 1 ianuarie 2009.

Articolul V

Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, 372 din 28 aprilie 2006, cu modificările și completările ulterioare, se modifică după cum urmează: 1. La articolul 259, alineatul (3) va avea următorul cuprins: "(3) Contribuția pentru veniturile din pensii aflate sub limita sumei neimpozabile din pensii prevăzute de Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, se datorează și se calculează începând cu data de 1 ianuarie 2010." 2. La articolul 260 alineatul (1), litera a) va avea următorul cuprins: "a) de către bugetul de stat, pentru persoanele prevăzute la art. 213 alin. (2) lit. a), c), d), f) și i), iar pentru persoanele prevăzute la art. 213 alin. (2) lit. h), începând cu 1 ianuarie 2010;".

Articolul VI

Prevederile art. I pct. 1 și cele ale art. III se aplică începând cu data de 1 ianuarie 2009. PRIM-MINISTRU CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU Contrasemnează: p. Ministrul economiei și finanțelor, Eugen Teodorovici, secretar de stat Ministrul muncii, familiei și egalității de șanse, Mariana Câmpeanu Ministrul sănătății publice, Gheorghe Eugen Nicolăescu București, 25 noiembrie 2008. Nr. 192.