(1) În temeiul prevederilor art. 18 alin. (2) din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările și completările ulterioare, pentru anul 2009 cotele de contribuție de asigurări sociale se stabilesc după cum urmează:
a) 28% pentru condiții normale de muncă, datorată de angajator și angajați, din care 9,5% datorată de angajați și 18,5% datorată de angajatori;
b) 33% pentru condiții deosebite de muncă, datorată de angajator și angajați, din care 9,5% datorată de angajați și 23,5% datorată de angajatori;
c) 38% pentru condiții speciale de muncă, datorată de angajator și angajați, din care 9,5% datorată de angajați și 28,5% datorată de angajatori.
(2) În cota de contribuție individuală de asigurări sociale prevăzută la alin. (1) este inclusă și cota de 2,5% aferentă fondurilor de pensii administrate privat, prevăzută de Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
(3) Cotele prevăzute la alin. (1) și (2) se aplică începând cu veniturile aferente lunii ianuarie 2009.