(1) Suma acordată la momentul disponibilizarii, precum și venitul lunar de completare, prevăzute la art. 2 , sunt exceptate de la plata contribuțiilor către bugetul asigurărilor sociale de stat și către Fondul național unic de asigurări sociale de sănătate.

(2) Venitul lunar de completare prevăzut la art. 2 alin. (1) lit. b) se acordă și în perioadele în care beneficiarilor le-a fost suspendat sau le-a încetat dreptul la indemnizația de șomaj înainte de expirarea perioadei stabilite pentru acordarea acestei indemnizații.

(3) Venitul de completare și, respectiv, plățile compensatorii acordate în baza contractelor colective de muncă, inclusiv de către unitățile miniere, au același regim de impozitare ca și indemnizația de șomaj.

(4) Persoanele beneficiare de venit lunar de completare și de plăți compensatorii, potrivit prevederilor prezentei ordonanțe de urgență, sunt asigurate în sistemul asigurărilor sociale de sănătate în perioada acordării acestor drepturi.

(5) Perioada acordării, potrivit prevederilor prezentei ordonanțe de urgență, a venitului lunar de completare și a plăților compensatorii constituie stagiu de cotizare în sistemul public de pensii.

(5¹) Perioada în care persoanele din sectorul minier, care dovedesc un stagiu de cotizare de cel puțin 17 ani în condiții speciale, 13,5 ani în condiții speciale în zona I de radiații sau 15 ani în condiții speciale în zona II de radiații, beneficiază de venit lunar de completare și de plăți compensatorii, potrivit prezentei ordonanțe de urgență, constituie stagiu de cotizare realizat în condițiile speciale de muncă, inclusiv în situațiile prevăzute la art. 7 alin. (4) .

(6) Pe perioada acordării, potrivit prevederilor prezentei ordonanțe de urgență, a venitului lunar de completare și a plăților compensatorii, venitul asigurat utilizat la stabilirea drepturilor prevăzute de Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările și completările ulterioare, este egal cu salariul individual mediu net din ultimele 3 luni înainte de disponibilizare, stabilit pe baza elementelor din contractul individual de muncă, dar nu mai mult decât salariul mediu net pe economie din luna ianuarie a anului în care s-au făcut disponibilizările, comunicat de Institutul Național de Statistică.