Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 19/2003 privind consilierii pentru afaceri europene, aprobată cu modificări prin Legea nr. 272/2003 , cu modificările ulterioare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 226 din 3 aprilie 2003, se modifică și se completează după cum urmează: 1. La articolul 3, alineatele (2) și (3) se modifică și vor avea următorul cuprins: "(2) Salariul de bază și celelalte drepturi salariale ale consilierilor pentru afaceri europene sunt cele prevăzute de Ordonanța Guvernului nr. 10/2008 privind nivelul salariilor de bază și al altor drepturi ale personalului bugetar salarizat potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 24/2000 privind sistemul de stabilire a salariilor de bază pentru personalul contractual din sectorul bugetar și personalului salarizat potrivit anexelor nr. II și III la Legea nr. 154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor de bază în sectorul bugetar și a indemnizațiilor pentru persoane care ocupă funcții de demnitate publică, precum și unele măsuri de reglementare a drepturilor salariale și a altor drepturi ale personalului contractual salarizat prin legi speciale. Denumirea criteriilor Cota de majorare (%) 1. Adecvarea la cerințele postului 1-30 2. Experiență în specialitate minimum 2 ani 10 3. Specializări postuniversitare în domeniul afacerilor europene sau în domeniul specific de activitate al instituției de încadrare 10
(3) Stabilirea salariilor de bază individuale ale consilierilor pentru afaceri europene între limitele prevăzute la art. 30 alin. (1) din Ordonanța Guvernului nr. 10/2008 se face prin ordin al conducătorului autorității sau al instituției publice în care aceștia își desfășoară activitatea, pe baza criteriilor și a cotelor procentuale de majorare a salariului de bază prevăzut la limita minimă, după cum urmează:
a) Criteriile și cotele procentuale de majorare pentru consilierii pentru afaceri europene
b) Corespondența între punctajele realizate la evaluarea performanțelor profesionale individuale anuale și cota procentuală corespunzătoare aferentă criteriului 1 «Adecvarea la cerințele postului» de la lit. a)
Punctaj realizat Cotă procentuală aplicată între 1 și 2 0% între 2,01 și 3 15% între 3,01 și 3,50 25% între 3,51 și 5 30%" 2. După articolul 3 se introduce un nou articol, articolul 3¹, cu următorul cuprins: "Art. 3¹. - Cota procentuală aferentă criteriului 1 «Adecvarea la cerințele postului» de la art. 3 alin. (3) lit. a) se stabilește de către conducătorul autorității sau al instituției publice în care aceștia își desfășoară activitatea, pe baza rezultatelor obținute în urma evaluării performanțelor profesionale individuale, potrivit Metodologiei pentru stabilirea normelor de evaluare a performanțelor profesionale individuale și de aplicare a criteriilor de stabilire a salariilor de bază între limite, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 749/1998 , cu completările ulterioare. Pentru consilierii pentru afaceri europene debutanți cota se stabilește pe baza evaluării făcute de către comisia de examinare, în funcție de rezultatele obținute la concursul pentru ocuparea postului, potrivit reglementărilor legale în vigoare."