(1) Contribuția de asigurări sociale datorată se calculează prin aplicarea asupra bazei lunare de calcul a cotei contribuției de asigurări sociale pentru condiții normale de muncă, reglementată de legislația în vigoare pentru fiecare dintre luna/lunile din perioadele pentru care se solicită efectuarea plății în vederea considerării stagiului de cotizare în sistemul public de pensii.
(2) Baza lunară de calcul prevăzută la alin. (1) o constituie cel puțin valoarea unui salariu de bază minim brut pe țară garantat în plată, reglementat de legislația în vigoare pentru fiecare dintre luna/lunile din perioadele pentru care se solicită efectuarea plății contribuției de asigurări sociale. Salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată este cel aprobat prin hotărâre a Guvernului.
(3) Valoarea salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată, prevăzut la alin. (2), utilizat la calculul contribuției de asigurări sociale datorate, este următoarea:
a) pentru anul 2005 (octombrie-decembrie) - 310 lei;
b) pentru anul 2006 - 330 lei;
c) pentru anul 2007 - 390 lei;
d) pentru ianuarie-septembrie, inclusiv, 2008 - 500 lei;
e) octombrie-decembrie 2008 - 540 lei;
f) pentru anul 2009 - 600 lei;
g) pentru anul 2010 - 600 lei.