(1) Din resursele Fondului de garantare se suportă, în limitele și în condițiile prevăzute în prezentul capitol, următoarele categorii de creanțe salariale:
a) salariile restanțe;
b) compensațiile bănești restante, datorate de angajatori pentru concediul de odihnă neefectuat de salariați, dar numai pentru maximum un an de muncă;
c) plățile compensatorii restante, în cuantumul stabilit în contractul colectiv de muncă și/sau în contractul individual de muncă, în cazul încetării raporturilor de muncă;
d) compensațiile restante pe care angajatorii au obligația de a le plăti, potrivit contractului colectiv de muncă și/sau contractului individual de muncă, în cazul accidentelor de muncă sau al bolilor profesionale;
e) indemnizațiile restante, pe care angajatorii au obligația de a le plăti pe durata reducerii și/sau a întreruperii temporare a activității, potrivit art. 53 alin. (1) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată , cu modificările și completările ulterioare.
(2) Sumele prevăzute la alin. (1) se plătesc în cuantum net. Prin derogare de la prevederile Legii nr. 227/2015 , cu modificările și completările ulterioare, impozitul pe venit și contribuțiile sociale obligatorii datorate de salariații angajatorilor în stare de insolvență sau concordat preventiv se declară, de către angajatorii în stare de insolvență sau concordat preventiv, prin «Declarația privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate», prevăzută la art. 147 alin. (1) din Legea nr. 227/2015 , cu modificările și completările ulterioare, și se virează direct la bugetele corespunzătoare de către agențiile teritoriale care efectuează plata creanțelor salariale, care acționează ca plătitor la sursă în locul angajatorilor în stare de insolvență sau concordat preventiv.
(3) Din Fondul de garantare se suportă exclusiv creanțele salariale prevăzute la alin. (1) , precum și obligațiile fiscale prevăzute la alin. (2) .