LexistoriaDreptul la drept.

Sporuri

Azi

OG 2/2006 · 8 articole

Articolul 11

───────────────────────────────────────────────────────────────────── Transele de vechime Cota în munca din salariul de baza ───────────────────────────────────────────────────────────────────── între 3 și 5 ani 5% de la 5 la 10 ani 10% de la 10 la 15 ani 15% de la 15 la 20 de ani 20% peste 20 de ani 25% ─────────────────────────────────────────────────────────────────────

(1) Funcționarii publici salarizati potrivit prezentei ordonante beneficiaza de un spor de vechime în munca de până la 25%, calculat la salariul de baza corespunzător timpului lucrat în program normal de lucru, astfel:

(2) Sporul corespunzător vechimii în munca se plateste cu incepere de la data de întâi a lunii urmatoare celei în care s-a implinit vechimea în munca, prevăzută la transa respectiva.

(3) Pentru acordarea sporului de vechime în munca, autoritatea sau institutia publică va lua în considerare integral și perioadele lucrate anterior în alte domenii de activitate decat cele bugetare.

Articolul 12

Funcționarii publici care, potrivit programului normal de lucru, își desfășoară activitatea în timpul noptii, între orele 22,00 și 6,00, beneficiaza pentru orele lucrate în acest interval de un spor pentru munca prestata în timpul noptii de 25% din salariul de baza, dacă timpul astfel lucrat reprezinta cel puțin jumătate din programul normal de lucru.

Articolul 13

(1) Orele prestate peste durata normala a timpului de lucru de funcționarii publici numiti în functii publice de execuție, de conducere sau din categoria inaltilor functionari publici se platesc cu un spor din salariul de baza, după cum urmeaza:

a) 75% din salariul de baza pentru primele doua ore de depasire a duratei normale a zilei de lucru;

b) 100% din salariul de baza pentru orele urmatoare. Cu spor de 100% se platesc și orele lucrate în zilele de repaus saptamanal sau în celelalte zile în care, în conformitate cu reglementarile în vigoare, nu se lucreaza.

(2) Prin excepție, munca prestata potrivit alin. (1) poate fi compensata cu timp liber corespunzător, numai la cererea functionarului public.

(3) Munca peste durata normala a timpului de lucru poate fi prestata și sporurile prevăzute la alin. (1) se pot plati numai dacă efectuarea orelor suplimentare a fost dispusa sau aprobata, după caz, de superiorul ierarhic, fără a se depăși 360 de ore anual.

Articolul 14

Funcționarii publici care poseda titlul științific de "doctor" beneficiaza de un spor pentru titlul științific de 15% din salariul de baza, dacă își desfășoară activitatea în domeniul pentru care poseda titlul științific respectiv, care se plateste cu incepere de la data de întâi a lunii urmatoare celei în care s-a solicitat acordarea acestuia.

Articolul 15

(1) Sporul de confidentialitate se acordă functionarilor publici din aparatul de lucru al Guvernului în cuantum de până la 15% din salariul de baza, precum și functionarilor publici din cadrul Administrației Prezidentiale, Consiliului Național pentru Studierea Arhivelor Securitatii, Ministerului Afacerilor Externe, Ministerului Integrarii Europene, direcțiilor subordonate ministrului delegat pentru comert din cadrul Ministerului Economiei și Comerțului, Consiliului Legislativ.

(2) Categoriile de functionari publici, cuantumurile sporului de confidentialitate și condițiile de acordare se stabilesc, în limitele prevăzute de lege, prin actul administrativ al ordonatorului principal de credite, cu incadrarea în cheltuielile de personal prevăzute în bugetul aprobat.

Articolul 16

(1) Spor pentru condiții vatamatoare, de până la 10% din salariul de baza, se acordă functionarilor publici care desfășoară activitate în autoritățile și instituțiile publice în care funcționează instalații care genereaza campuri electromagnetice de radiofrecventa produse de emitatori pentru comunicatii, instalații de microunde, instalații de curenti de înaltă frecventa, statii de bruiaj.

(2) Categoriile de functionari publici, cuantumul sporului prevăzut la alin. (1) și condițiile de acordare se stabilesc, în limitele prevăzute de lege, prin actul administrativ al ordonatorului principal de credite, cu incadrarea în cheltuielile de personal prevăzute în bugetul aprobat.

(3) Locurile de muncă pentru care se acordă sporul prevăzut la alin. (1) vor fi stabilite pe baza buletinelor de determinare emise de către autoritățile abilitate în acest sens.

Articolul 17

(1) Spor pentru condiții periculoase, în cuantum de până la 50% din salariul de baza, se acordă functionarilor publici din cadrul Ministerului Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale și al Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor, care participa efectiv în campaniile de prevenire și combatere a zoonozelor deosebit de grave și altele asemenea, stabilite prin ordin al ministrului agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale, numai pe perioada cat participa la aceste campanii.

(2) Categoriile de functionari publici, cuantumurile sporului prevăzut la alin. (1) și condițiile de acordare se stabilesc, în limitele prevăzute de lege, prin actul administrativ al ordonatorului principal de credite, cu incadrarea în cheltuielile de personal prevăzute în bugetul aprobat.

Articolul 18

(1) Funcționarii publici din cadrul Oficiului pentru Migratia Forței de Muncă, care participa la selecția și recrutarea forței de muncă pentru lucrul în strainatate, pot beneficia de un spor de până la 5% din salariul de baza.

(2) Categoriile de functionari publici, cuantumurile sporului prevăzut la alin. (1) și condițiile de acordare se stabilesc, în limitele prevăzute de lege, prin actul administrativ al ordonatorului principal de credite, cu incadrarea în cheltuielile de personal prevăzute în bugetul aprobat.