LexistoriaDreptul la drept.

OUG 191/2002

Azi

Text integral · 14 articole

Abrogat la 1 ianuarie 2010 · înlocuit de Legea 330/2009. Textul rămâne disponibil — formă istorică, nu drept în vigoare.

Articolul 1

(1) În anul 2003, salariile personalului contractual din sectorul bugetar stabilite potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 24/2000 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza pentru personalul contractual din sectorul bugetar, aprobata prin Legea nr. 383/2001 , cu modificările și completările ulterioare, precum și indemnizatiile personalului care ocupa functii de demnitate publică, stabilite potrivit anexelor nr. II și III la Legea nr. 154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza în sectorul bugetar și a indemnizatiilor pentru persoane care ocupa functii de demnitate publică, cu modificările ulterioare, avute la 31 decembrie 2002, se majoreaza în doua etape, astfel:

a) cu 6% începând cu data de 1 ianuarie 2003;

b) cu 9% începând cu data de 1 octombrie 2003 față de nivelul din luna septembrie.

(2) Pentru personalul contractual din sectorul bugetar, salarizat potrivit anexei nr. I la Ordonanța de urgenta a Guvernului nr. 24/2000 , salariile de baza avute se majoreaza în doua etape, astfel:

a) cu 3% începând cu data de 1 ianuarie 2003;

b) cu 4,5% începând cu data de 1 octombrie 2003 față de nivelul din luna septembrie.

Prevederile alin. (1) se aplică și în cazul functiilor pentru care în anexele la Ordonanța de urgenta a Guvernului nr. 24/2000 , aprobata prin Legea nr. 383/2001 , cu modificările și completările ulterioare, este prevăzut un singur nivel de salarizare.

Articolul 2

(1) În aplicarea prevederilor art. 1 alin. (1), limita minima și limita maxima a salariilor de baza prevăzute în anexele la Ordonanța de urgenta a Guvernului nr. 24/2000 , aprobata prin Legea nr. 383/2001 , astfel cum au fost majorate prin Ordonanța de urgenta a Guvernului nr. 42/2001 privind cresterile salariale ce se vor acorda în anul 2001 personalului din sectorul bugetar, aprobata și modificata prin Legea nr. 387/2001 , și prin Ordonanța de urgenta a Guvernului nr. 187/2001 privind cresterile salariale ce se vor acorda personalului din sectorul bugetar în anul 2002, aprobata cu modificari și completari prin Legea nr. 342/2002 , se majoreaza începând cu data de 1 ianuarie 2003 cu 6% și începând cu data de 1 octombrie 2003 cu 9%.

(2) În aplicarea prevederilor art. 1 alin. (2) limita maxima se majoreaza începând cu data de 1 ianuarie 2003 cu 3% și începând cu data de 1 octombrie 2003 cu 4,5%.

(3) Prevederile alin. (1) și alin. (2) se aplică și pentru personalul la care este stabilit un singur nivel al salariului de baza.

Articolul 3

(1) Salariile de baza majorate potrivit art. 2 sunt prevăzute în anexele nr. I a - VI a, pentru perioada 1 ianuarie - 30 septembrie 2003, și în anexele nr. I b - VI b, pentru perioada 1 octombrie - 31 decembrie 2003, la prezenta ordonanță de urgență.

(2) Indemnizatiile persoanelor care ocupa functii de demnitate publică alese și numite, precum și ale celor care ocupa functii asimilate cu functii de demnitate publică sunt prevăzute în anexele nr. VII/1 a, VII/2 a și VIII a, pentru perioada 1 ianuarie - 30 septembrie 2003, și, respectiv, în anexele nr. VII/1 b, VII/2 b și VIII b, pentru perioada 1 octombrie - 31 decembrie 2003, la prezenta ordonanță de urgență.

(3) În salariile de baza corespunzătoare limitei maxime, precum și în cele corespunzătoare unui singur nivel, prevăzute în anexele la prezenta ordonanță de urgență, este inclusa și majorarea de până la 8,29%, acordată potrivit Hotărârii Guvernului nr. 403/2001 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor art. 183 din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale.

Articolul 4

(1) Salariile de baza individuale, care se situeaza între limitele prevăzute în anexele la Ordonanța de urgenta a Guvernului nr. 24/2000 , aprobata prin Legea nr. 383/2001 , cu modificările și completările ulterioare, avute la data aplicarii prezentei ordonante de urgenta, vor fi majorate începând cu data de 1 ianuarie 2003 cu 6% și începând cu data de 1 octombrie 2003 cu 9% față de nivelul din luna septembrie, iar pentru personalul salarizat potrivit anexei nr. I la Ordonanța de urgenta a Guvernului nr. 24/2000 , aprobata prin Legea nr. 383/2001 , cu modificările și completările ulterioare, cu 3% începând cu data de 1 ianuarie 2003 și cu 4,5% începând cu data de 1 octombrie 2003.

(2) În cazul în care salariul de baza majorat cu 6% de la 1 ianuarie 2003 se situeaza sub limita minima stabilita în anexele la prezenta ordonanță de urgență, se acordă salariul de baza prevăzut pentru limita minima.

Articolul 5

(1) În anul 2003, personalul salarizat între limitele prevăzute în anexele la prezenta ordonanță de urgență poate beneficia, pe lângă cresterile salariale acordate potrivit art. 1, și de o crestere salariala prin evaluarea performantelor profesionale individuale realizate în anul 2002, cu incadrarea în nivelul alocatiilor bugetare aprobate pentru cheltuielile cu salariile prevăzute de lege pentru anul 2003.

(2) Evaluarea performantelor profesionale individuale se va desfășura până la finele lunii mai 2003.

Articolul 6

Salariile de baza calculate potrivit prevederilor prezentei ordonante de urgenta vor fi rotunjite din 1.000 în 1.000 lei în favoarea salariatului.

Articolul 7

(1) Promovarea personalului în anul 2003, în condițiile legii, se poate face numai pe un post vacant de natura celui pe care urmeaza să fie promovata persoana și cu incadrarea în nivelul alocatiilor bugetare aprobate pentru cheltuielile cu salariile.

(2) Promovarea în condițiile legii a persoanelor incadrate pe functia de debutant, precum și a celor care au absolvit studii de nivel superior într-un domeniu care să cuprindă activitatea respectiva se face prin transformarea postului pe care acestea sunt incadrate într-un post de nivel superior.

Articolul 8

Absolventii învățământului superior de lunga sau de scurta durata, care la data trecerii pe functia corespunzătoare studiilor absolvite erau incadrati pe functii cu nivel de studii inferior, specifice domeniului în care au absolvit studiile universitare, se încadrează la gradul profesional corespunzător studiilor absolvite, la care se asigura o crestere de până la 20% a salariului de baza avut.

Articolul 9

În vederea stabilirii salariului de baza, în termen de 15 zile de la reluarea activității, persoanele angajate în sectorul bugetar aflate în concediu platit pentru ingrijirea copiilor în vârsta de până la 2 ani, respectiv 3 ani, potrivit legii, persoanele angajate care nu au prestat activitate în ultimele 12 luni fiind în concediu medical sau în concediu fără plata, potrivit legii, precum și persoanele angajate din instituțiile publice ale caror contracte individuale de muncă sunt suspendate și persoanele care revin în functia publică din care au fost suspendate, în condițiile legii, vor fi evaluate prin examenul de testare a cunoștințelor profesionale avute, organizat în acest scop de angajator:

a) cu persoanele care promovează acest examen se va proceda în acelasi mod ca și în cazul persoanelor angajate prin concurs;

b) persoanelor care nu promovează acest examen li se atribuie salariul avut anterior sau, după caz, salariul minim al functiei avute anterior.

Articolul 10

(1) Ordonatorii principali de credite pot aproba o dată pe trimestru, în limita numarului maxim de posturi prevăzut în anexele la Legea bugetului de stat pe anul 2003 nr. 631/2002 , Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2003 nr. 632/2002 și cu incadrarea în nivelul alocatiilor bugetare aprobate pentru cheltuielile cu salariile, numai pentru posturile vacante, utilizarea unui numar mai mare de posturi de nivel inferior prin reducerea corespunzătoare a unui numar de posturi de nivel superior, precum și modificarea în ceea ce priveste calitatea acestor posturi, de functionar public sau contractual, cu avizul Ministerului Finanțelor Publice și al Agentiei Naționale a Functionarilor Publici.

(2) Prevederile alin. (1) privind modificarea în ceea ce priveste calitatea posturilor se aplică în mod corespunzător și ordonatorilor principali de credite din administratia publică locala, numai cu avizul Ministerului Administrației Publice, prin Agentia Naționala a Functionarilor Publici.

Articolul 11

(1) Pentru rezultate deosebite obtinute în activitatea desfășurată, ordonatorul de credite poate acorda, în limita a 15% din numărul total al personalului contractual prevăzut în statul de functii, un salariu de merit lunar de până la 15% din salariul de baza, care face parte din acesta și care constituie baza de calcul pentru sporuri și alte drepturi care se acordă în raport cu salariul de baza. Salariile de merit se vor acorda personalului incadrat pe functii de execuție în proportie de două treimi din numărul total stabilit în condițiile prezentului alineat. Ordonatorii principali de credite care au în subordine unități bugetare cu un numar redus de posturi pot aproba ca incadrarea în numărul maxim de beneficiari de salariu de merit și în proportiile stabilite pentru functiile de execuție să se faca la nivelul unităților respective luate împreună. Repartizarea numarului de beneficiari de salariu de merit pe unitatile luate în calcul, în acest caz, se face de către ordonatorul principal de credite.

(2) Personalul care beneficiaza de salariu de merit se stabileste o dată pe an, după aprobarea bugetelor anuale, pe baza rezultatelor obtinute în activitatea desfășurată în anul precedent, apreciata conform criteriilor elaborate de ordonatorul principal de credite, cu consultarea organizațiilor sindicale reprezentative la nivel de unitate sau, după caz, a reprezentantilor salariatilor.

(3) Pentru personalul contractual nou-angajat, salariul de merit se poate acorda după o perioadă de cel puțin 6 luni de la angajare.

(4) Personalul incadrat ca debutant nu poate beneficia de salariu de merit pe perioada respectiva.

(5) Personalul cu indemnizatie lunara ca unica forma de remunerare a activității nu se cuprinde în numărul total de posturi în vederea determinarii numarului de beneficiari ai salariului de merit.

Articolul 12

(1) Ordonatorii de credite pot acorda premii lunare în limita a 2% din cheltuielile cu salariile aferente personalului contractual, cu încadrare în fondurile aprobate anual prin buget cu aceasta destinatie. Premiile se pot acorda în cursul anului salariatilor care au realizat sau au participat direct la obtinerea unor rezultate în activitate, apreciate ca valoroase. Sumele neconsumate pot fi utilizate în lunile urmatoare, în cadrul aceluiasi an bugetar.

(2) În cazurile în care se realizează economii prin reducerea cheltuielilor cu salariile, ordonatorii principali de credite pot aproba acordarea de premii în cursul anului, din economiile realizate, în limita a 2% din cheltuielile cu salariile aferente personalului contractual, prevăzute în bugetul aprobat, pentru personalul contractual din aparatul propriu și din unitatile subordonate, fără a depăși valoarea economiilor realizate.

(3) Premiile individuale se stabilesc de către ordonatorii de credite, în limita sumelor alocate cu aceasta destinatie de către ordonatorii principali de credite, cu avizul organizațiilor sindicale reprezentative la nivel de unitate sau, după caz, cu avizul reprezentantilor salariatilor, acolo unde nu sunt astfel de organizații sindicale.

Articolul 13

Personalul din sectorul bugetar necuprins în prezenta ordonanță de urgență, salarizat potrivit legilor speciale, va beneficia de cresteri salariale în anul 2003 prin modificarea în mod corespunzător a prevederilor din actele normative respective.

Articolul 14 — PRIM-MINISTRU

(1) Anexele nr. Ia, IIa, IIIa, IV/1a-IV/11a, V/1a, V/2a, VI/1a și VI/2a la prezenta ordonanță de urgență inlocuiesc, începând cu data de 1 ianuarie 2003 și până la 30 septembrie 2003, anexele nr. I, II, III/3, IV/1-IV/11, V/1, V/2, VI/1, VI/2 la Ordonanța de urgenta a Guvernului nr. 24/2000 , aprobata prin Legea nr. 383/2001 , cu modificările și completările ulterioare.

(2) Anexele nr. VII/1a, VII/2a și VIIIa la prezenta ordonanță de urgență inlocuiesc, începând cu data de 1 ianuarie 2003 și până la 30 septembrie 2003, anexele nr. II/1, II/2 și III la Legea nr. 154/1998 , cu modificările și completările ulterioare.

(3) Anexele nr. Ib, IIb, IIIb, IV/1b-IV/11b, V/1b, V/2b, VI/1b și VI/2b la prezenta ordonanță de urgență inlocuiesc, începând cu data de 1 octombrie 2003 și până la 31 decembrie 2003, anexele nr. Ia, IIa, IIIa, IV/1a-IV/11a, V/1a, V/2a, VI/1a, VI/2a din aceeasi ordonanța.

(4) Anexele nr. VII/1b, VII/2b și VIIIb la prezenta ordonanță de urgență inlocuiesc, începând cu data de 1 octombrie 2003 și până la 31 decembrie 2003, anexele nr. VII/1a, VII/2a și VIIIa din aceeasi ordonanța.

ADRIAN NASTASE Contrasemnează: Ministrul muncii și solidaritatii sociale, Marian Sarbu Ministrul finanțelor publice, Mihai Nicolae Tanasescu București, 12 decembrie 2002. Nr. 191.