LexistoriaDreptul la drept.

OUG 94/2010

Azi

Text integral · 7 articole

Articolul 1

(1) Prin derogare de la prevederile Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările și completările ulterioare, persoanele care nu au calitatea de pensionari pot efectua plata contribuției de asigurări sociale pentru perioadele de timp în care nu au avut calitatea de asigurat în sistemul public de pensii sau într-un sistem de asigurări sociale neintegrat acestuia.

(2) Sunt exceptate de la aplicarea prevederilor prezentei ordonanțe de urgență persoanele pentru care există obligația asigurării în sistemul public de pensii, în conformitate cu Legea nr. 19/2000 , cu modificările și completările ulterioare.

(3) Perioadele pentru care se poate efectua plata contribuției de asigurări sociale sunt cele anterioare datei la care sunt îndeplinite condițiile, prevăzute de lege, privind vârsta standard de pensionare.

(4) Vârsta standard de pensionare este prevăzută în anexa nr. 3 la Legea nr. 19/2000 , cu modificările și completările ulterioare, așa cum este detaliată în anexa nr. 9 la Ordinul ministrului muncii și solidarității sociale nr. 340/2001 pentru aprobarea Normelor de aplicare a prevederilor Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările și completările ulterioare, cu modificările și completările ulterioare.

(5) Perioadele pentru care, în condițiile prevăzute de prezenta ordonanță de urgență, persoanele prevăzute la alin. (1) achită contribuția de asigurări sociale se consideră stagiu de cotizare în sistemul public de pensii.

Articolul 2

(1) Persoanele interesate prevăzute la art. 1 alin. (1) încheie un contract de asigurare socială, până la data de 31 decembrie 2010, potrivit modelului prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta ordonanță de urgență.

(2) Contractul de asigurare socială prevăzut la alin. (1) se încheie între persoana interesată sau, după caz, mandatarul acesteia, desemnat prin procură specială, și casa teritorială de pensii din raza teritorială de domiciliu ori reședință a persoanei interesate sau, după caz, a mandatarului.

Articolul 3

Perioadele de timp pentru care se poate efectua plata contribuției de asigurări sociale sunt cele care se încadrează în intervalul de timp cuprins între data încheierii contractului de asigurare socială potrivit prezentei ordonanțe de urgență și ultimii 5 ani anteriori acestei date.

Articolul 4

(1) Contribuția de asigurări sociale datorată se calculează prin aplicarea asupra bazei lunare de calcul a cotei contribuției de asigurări sociale pentru condiții normale de muncă, reglementată de legislația în vigoare pentru fiecare dintre luna/lunile din perioadele pentru care se solicită efectuarea plății în vederea considerării stagiului de cotizare în sistemul public de pensii.

(2) Baza lunară de calcul prevăzută la alin. (1) o constituie cel puțin valoarea unui salariu de bază minim brut pe țară garantat în plată, reglementat de legislația în vigoare pentru fiecare dintre luna/lunile din perioadele pentru care se solicită efectuarea plății contribuției de asigurări sociale. Salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată este cel aprobat prin hotărâre a Guvernului.

(3) Valoarea salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată, prevăzut la alin. (2), utilizat la calculul contribuției de asigurări sociale datorate, este următoarea:

a) pentru anul 2005 (octombrie-decembrie) - 310 lei;

b) pentru anul 2006 - 330 lei;

c) pentru anul 2007 - 390 lei;

d) pentru ianuarie-septembrie, inclusiv, 2008 - 500 lei;

e) octombrie-decembrie 2008 - 540 lei;

f) pentru anul 2009 - 600 lei;

g) pentru anul 2010 - 600 lei.

Articolul 5

Cota de contribuție de asigurări sociale, prevăzută la art. 4 alin. (1), care se utilizează la calculul contribuției de asigurări sociale datorate este următoarea:

a) pentru anul 2005 - 31,5%;

b) pentru anul 2006 - 29,15%;

c) pentru anul 2007 - 29%;

d) pentru ianuarie-noiembrie, inclusiv, 2008 - 29%;

e) pentru decembrie 2008 - 27,5%;

f) pentru ianuarie 2009 - 28%;

g) pentru februarie-decembrie 2009 - 31,3%;

h) pentru anul 2010 - 31,3%.

Articolul 6

(1) Plata contribuției de asigurări sociale se efectuează într-o singură tranșă sau eșalonat, în tranșe, dar nu mai târziu de data de 31 decembrie 2010.

(2) Suma cu titlu de contribuție de asigurări sociale calculată potrivit prevederilor art. 4 și 5 se actualizează cu indicele de inflație publicat în luna în care se face plata contribuției față de luna pentru care aceasta se datorează, pe baza datelor comunicate de Institutul Național de Statistică.

(3) Plata contribuției de asigurări sociale se efectuează prin mandat poștal sau prin orice alt mijloc de plată prevăzut de lege, inclusiv în numerar, la casieria casei teritoriale de pensii în raza căreia se află domiciliul solicitantului.

Articolul 7

Baza lunară de calcul la care se achită contribuția de asigurări sociale, respectiv cea prevăzută la art. 4 alin. (2), se folosește la calculul punctajului lunar utilizat, potrivit legii, la stabilirea cuantumului pensiei din sistemul public de pensii. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: ──────────────── Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, Ioan Nelu Botiș Ministrul finanțelor publice, Gheorghe Ialomițianu București, 28 octombrie 2010. Nr. 94.