LexistoriaDreptul la drept.

Alte drepturi

Azi

OG 2/2006 · 8 articole

Articolul 23

───────────────────────────────────────────────────────────────────── Vechimea Durata în munca concediului ───────────────────────────────────────────────────────────────────── până la 10 ani 21 de zile lucratoare peste 10 ani 25 de zile lucratoare ─────────────────────────────────────────────────────────────────────

(1) Funcționarii publici au dreptul anual la un concediu de odihnă platit, în raport cu vechimea lor în munca, după cum urmeaza:

(2) Concediul de odihnă se efectueaza în fiecare an calendaristic, integral sau fractionat. În cazul în care programarea concediului se face fractionat, conducatorul autorității sau institutiei publice este obligat sa stabileasca programarea astfel încât una dintre fractiuni să fie de cel puțin 15 zile lucratoare, neintrerupt. La solicitarea motivata a functionarului public, se pot acorda fractiuni neintrerupte mai mici de 15 zile lucratoare.

(3) În cazul în care functionarul public, din motive justificate, nu poate efectua, integral sau parțial, concediul de odihnă la care avea dreptul în anul calendaristic 2006, cu acordul persoanei în cauza, autoritatea sau institutia publică este obligata sa acorde concediul de odihnă neefectuat, până la sfârșitul anului 2007.

(4) Compensarea în bani a concediului de odihnă neefectuat este permisa în cazul încetării raporturilor de serviciu ale functionarilor publici.

(5) Funcționarii publici beneficiaza, pe perioada efectuării concediului anual de odihnă la care sunt indreptatiti conform legii, de o indemnizatie pentru concediul de odihnă. La determinarea indemnizatiei de concediu de odihnă se vor lua în calcul, pe lângă salariul de baza, și sporurile de care beneficiaza, potrivit legii.

(6) La cererea functionarului public, indemnizatia de concediu de odihnă se plateste de către autoritatea sau institutia publică cu cel puțin 5 zile lucratoare înainte de plecarea în concediu.

(7) Celelalte prevederi ale Hotărârii Guvernului nr. 250/1992 privind concediul de odihnă și alte concedii ale salariatilor din administratia publică, din regiile autonome cu specific deosebit și din unitatile bugetare, republicată, cu modificările ulterioare, rămân în vigoare.

Articolul 24

În afara concediului de odihnă, funcționarii publici mai au dreptul, în condițiile legii, la zile de concediu platit în cazul urmatoarelor evenimente familiale deosebite:

a) căsătoria functionarului public - 5 zile lucratoare;

b) nasterea sau căsătoria unui copil - 3 zile lucratoare;

c) decesul sotiei/sotului functionarului public sau al unei rude de până la gradul al III-lea a functionarului public ori a sotului/sotiei acestuia, inclusiv - 3 zile lucratoare;

d) controlul medical anual - o zi lucratoare.

Articolul 25

Pe perioada în care funcționarii publici sunt trimisi în delegare în alte localități decat cea în care își desfășoară activitatea, autoritățile sau instituțiile publice le acorda indemnizatii de delegare și le deconteaza cheltuielile de transport și de cazare, în condițiile stabilite pentru personalul din instituțiile publice.

Articolul 26

(1) Când detasarea sau mutarea temporara în cadrul altui compartiment se face pe o functie publică la care este stabilit un salariu de baza mai mare, funcționarii publici detasati sau trecuti temporar în alta activitate au dreptul la acest salariu în condițiile prevăzute de lege.

(2) Pe perioada detașării sau mutarii temporare în cadrul altui compartiment funcționarii publici primesc, pe lângă salariul de baza stabilit potrivit alin. (1), și celelalte drepturi ce se acordă personalului din autoritatea sau institutia publică respectiva.

(3) Drepturile ce se acordă pe timpul detașării sau mutarii temporare în cadrul altui compartiment se suporta de autoritatea sau institutia publică în care functionarul public respectiv își desfășoară activitatea.

Articolul 27

(1) Functionarul public mutat, în cadrul aceleiasi autorități sau institutii publice, în alta localitate are dreptul la:

a) rambursarea costului transportului pentru el și membrii familiei sale, precum și pentru bunurile din gospodaria sa;

b) plata unei indemnizatii egale cu salariul de baza net din ultima luna;

c) un concediu platit de 5 zile lucratoare, în vederea mutarii efective, acordat la cererea sa.

(2) Mutarea în alta localitate se va putea face, în toate cazurile, numai cu asigurarea unei locuinte de serviciu, în condițiile legii.

Articolul 28

alin. (1) lit. c) beneficiaza și funcționarii publici care solicită să fie transferati în alta autoritate sau institutie publică situata intr-o localitate diferita de cea de domiciliu, dacă în cererea de transfer s-a facut aceasta mențiune.

(1) De drepturile prevăzute la art. 27

(2) Plata drepturilor respective se suporta de autoritatea sau institutia publică la care se face transferul.

Articolul 29

(1) La incadrarea intr-o autoritate sau institutie publică din alta localitate decat cea de domiciliu, în primul an de activitate după absolvirea studiilor, funcționarii publici beneficiaza de o indemnizatie de instalare egala cu un salariu de baza corespunzător functiei publice de debutant în care urmeaza să fie incadrati.

(2) Indemnizatia de instalare poate fi egala cu doua salarii de baza pentru acele localități unde atragerea specialistilor se face cu mare greutate. Lista localitatilor respective se aproba prin hotărâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Administrației și Internelor, după consultarea organizațiilor sindicale din administratia publică.

(3) Funcționarii publici care au beneficiat de indemnizatia de instalare și care ulterior au demisionat sau au incetat raporturile de serviciu din motive imputabile lor înainte de implinirea unui an de la instalare vor restitui, în condițiile legii, indemnizatia primita, calculată proportional cu perioada rămasă până la expirarea termenului de un an.

Articolul 30

(1) Funcționarii publici care își continua studiile beneficiaza de concedii de studii potrivit legii. În cazul în care conducatorul autorității sau institutiei publice apreciaza ca studiile sunt utile autorității sau institutiei publice în care functionarul public își desfășoară activitatea, pe perioada concediului de studii acordat, în limita a 30 de zile lucratoare anual din acesta, functionarului public respectiv i se platesc salariul de baza corespunzător functiei publice deținute și, după caz, sporul de vechime.

(2) Funcționarii publici care urmeaza o formă de specializare sau de perfectionare pe o durată mai mare de o luna, dar nu mai mult de un an, și care primesc pe această perioadă drepturile salariale sunt obligati să se angajeze în scris ca vor lucra de la 1 la 3 ani în autoritatea sau institutia publică respectiva. În cazul nerespectarii angajamentului, acestia vor restitui autorității sau institutiei publice drepturile salariale primite pe perioada cursurilor de specializare sau de perfectionare, proportional cu timpul ramas până la implinirea termenului, precum și celelalte drepturi acordate pe aceeași perioadă de autoritatea sau institutia publică trimitatoare, cu excepția cazului în care funcționarii publici respectivi nu mai dețin functiile publice din motive neimputabile acestora ori în cazul transferului în interesul serviciului. Prevederile prezentului alineat se aplică și în situația prevăzută la alin. (1).