LexistoriaDreptul la drept.

Legea 327/2006

Azi

Text integral · 24 articole

Articolul 1

Abrogat cel târziu la 1 ianuarie 2010 · de M. Of. nr. 762/2009

Text anterior abrogării — nu mai este în vigoare

(1) Prezenta lege reglementează salarizarea și alte drepturi ale personalului din serviciile de probațiune.

(2) Salarizarea personalului din serviciile de probațiune se face ținându-se seama de rolul, răspunderea, complexitatea activității, pregătirea și competența profesională.

(3) Personalul din serviciile de probațiune se compune din consilieri de probațiune, șefi ai serviciilor de probațiune, inspectori de probațiune și directorul Direcției de probațiune.

Articolul 2

Abrogat cel târziu la 1 ianuarie 2010 · de M. Of. nr. 762/2009

Text anterior abrogării — nu mai este în vigoare

(1) După criteriul vechimii în specialitate, funcția de consilier de probațiune are patru grade, după cum urmează:

a) consilier de probațiune debutant - vechime în specialitate de până la un an;

b) consilier de probațiune grad III - vechime în specialitate de la un an la 4 ani;

c) consilier de probațiune grad II - vechime în specialitate de la 4 la 6 ani;

d) consilier de probațiune grad I - vechime în specialitate peste 6 ani.

(2) După criteriul vechimii în specialitate, funcția de inspector de probațiune are două grade, după cum urmează:

a) inspector de probațiune grad II - vechime în specialitate de la 4 ani la 6 ani;

b) inspector de probațiune grad I - vechime în specialitate peste 6 ani.

(3) Fiecare grad corespunde unui nivel al salariului de bază din grila de salarizare, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta lege.

Articolul 3

Abrogat cel târziu la 1 ianuarie 2010 · de M. Of. nr. 762/2009

Text anterior abrogării — nu mai este în vigoare

(1) Pentru activitatea depusă, personalul din serviciile de probațiune are dreptul la salariu, care se compune din salariul de bază, sporuri, precum și din premii sau prime, ale căror cuantumuri se stabilesc prin lege.

(2) Salariul de bază pentru personalul din serviciile de probațiune se stabilește pe baza valorii de referință sectorială din cadrul autorității judecătorești și a coeficienților de multiplicare prevăzuți în anexă, pe grade profesionale, în funcție de competența profesională și de vechimea în specialitate.

Articolul 4

(1) Abrogat.

(2) Abrogat.

(3) Abrogat.

(4) Abrogat.

(5) Abrogat.

(6) Persoanele numite temporar într-o funcție de conducere, în cazul în care titularul acesteia lipsește din instituție o perioadă mai mare de 30 de zile calendaristice și nu beneficiază de salariu pe perioada respectivă, primesc, pe lângă salariul de bază al funcției și gradului în care sunt încadrate, indemnizația corespunzătoare funcției de conducere pe care o preiau.

Articolul 5

Abrogat cel târziu la 1 ianuarie 2010 · de M. Of. nr. 762/2009

Text anterior abrogării — nu mai este în vigoare

(1) Pentru rezultate deosebite în activitatea desfășurată în anul precedent, personalul din serviciile de probațiune poate beneficia de salariu de merit, care face parte din salariul de bază brut. Salariul de merit poate fi de până la 20%, aplicat la salariul de bază brut, și se acordă anual.

(2) Pentru personalul din serviciile de probațiune, salariul de merit se poate acorda pentru cel mult 25% din numărul de posturi prevăzute în statul de funcții pentru această categorie de personal. Pentru funcțiile de conducere salariile de merit astfel stabilite se pot acorda în limita a cel mult o treime din numărul total.

(3) Pentru personalul nou-angajat, salariul de merit se poate acorda după o perioadă de cel puțin 6 luni de la angajare.

(4) Persoanele care beneficiază de salariu de merit și cuantumul acestuia se stabilesc de ministrul justiției, la propunerea Direcției de probațiune. Salariile de merit se stabilesc și se acordă de Ministerul Justiției, în calitate de angajator.

Articolul 6

Abrogat cel târziu la 1 ianuarie 2010 · de M. Of. nr. 762/2009

Text anterior abrogării — nu mai este în vigoare

(1) Pentru activitatea desfășurată, personalul din serviciile de probațiune beneficiază, la sfârșitul anului calendaristic, de un premiu anual egal cu salariul de bază din ultima lună a anului pentru care se face premierea.

(2) Pentru cei care nu au lucrat tot timpul anului, premiul se acordă proporțional cu perioada în care au lucrat, luându-se în calcul salariul de bază din ultima lună de activitate.

(3) Premiile anuale pot fi reduse sau nu se acordă în cazul persoanelor care în cursul anului au desfășurat activități profesionale nesatisfăcătoare ori au săvârșit abateri pentru care au fost sancționate disciplinar. Aceste drepturi nu se acordă în cazul persoanelor care au fost suspendate sau înlăturate din funcție pentru fapte imputabile lor.

Articolul 7

Abrogat cel târziu la 1 ianuarie 2010 · de M. Of. nr. 762/2009

Text anterior abrogării — nu mai este în vigoare

(1) Personalul din serviciile de probațiune beneficiază de un spor de fidelitate, în raport cu vechimea efectivă în funcția de specialitate, calculat la salariul de bază, după cum urmează:

a) de la 5 la 10 ani 5%;

b) de la 10 la 15 ani 10%;

c) de la 15 la 20 de ani 15%;

d) peste 20 de ani 20%.

(2) Sporul prevăzut la alin. (1) se plătește de la data de întâi a lunii următoare celei în care s-a împlinit vechimea efectivă în funcția de specialitate.

(3) Sporul de fidelitate se ia în calcul la stabilirea pensiilor și a celorlalte drepturi, potrivit legii.

Articolul 8

Abrogat cel târziu la 1 ianuarie 2010 · de M. Of. nr. 762/2009

Text anterior abrogării — nu mai este în vigoare

(1) Pentru vechimea în muncă, personalul din serviciile de probațiune beneficiază de un spor de vechime de până la 25%, calculat la salariul de bază lunar corespunzător timpului efectiv lucrat în program normal de lucru, după cum urmează:

a) de la 3 la 5 ani 5%;

b) de la 5 la 10 ani 10%;

c) de la 10 la 15 ani 15%;

d) de la 15 la 20 de ani 20%;

e) peste 20 de ani 25%.

(2) Sporul de vechime se plătește cu începere de la data de întâi a lunii următoare celei în care s-a împlinit vechimea în muncă.

Articolul 9

Abrogat cel târziu la 1 ianuarie 2010 · de M. Of. nr. 762/2009

Text anterior abrogării — nu mai este în vigoare

Personalul care posedă titlul științific de doctor în una dintre specialitățile prevăzute la art. 8 din Ordonanța Guvernului nr. 92/2000 privind organizarea și funcționarea serviciilor de reintegrare socială a infractorilor și de supraveghere a executării sancțiunilor neprivative de libertate, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 129/2002 , cu modificările ulterioare, beneficiază, la cerere, de un spor de 15% din salariul de bază lunar, care se acordă de la data de întâi a lunii următoare celei în care s-a solicitat.

Articolul 10

Abrogat cel târziu la 1 ianuarie 2010 · de M. Of. nr. 762/2009

Text anterior abrogării — nu mai este în vigoare

(1) Personalului din serviciile de probațiune trebuie să i se asigure condiții normale de muncă și igienă, de natură să îi asigure sănătatea și integritatea fizică și psihică.

(2) Personalul din serviciile de probațiune care își desfășoară activitatea în condiții deosebite, grele sau vătămătoare beneficiază de un spor de 15% din salariul de bază, proporțional cu timpul efectiv lucrat în aceste condiții.

(3) Locurile de muncă și personalul care beneficiază de sporul prevăzut la alin. (2) se stabilesc prin ordin al ministrului justiției.

Articolul 11

Abrogat cel târziu la 1 ianuarie 2010 · de M. Of. nr. 762/2009

Text anterior abrogării — nu mai este în vigoare

Personalul din serviciile de probațiune care, potrivit fișei postului, desfășoară activități în penitenciar beneficiază de un spor pentru lucrări în legătură cu activitatea în penitenciar de 30% din salariul de bază brut.

Articolul 12

(1) Personalul din serviciile de probațiune delegat sau detașat, în condițiile legii, își păstrează salariul de bază și celelalte drepturi prevăzute de lege pentru personalul delegat sau detașat din cadrul instituțiilor publice din sectorul bugetar.

(2) Când salariul și celelalte drepturi bănești prevăzute pentru funcția în care este detașată persoana sunt inferioare celor de care beneficia anterior, aceasta își păstrează salariul și celelalte drepturi avute anterior.

(3) Personalul din serviciile de probațiune trimis în străinătate, invitat pe contul organizațiilor sau al altor parteneri străini, pentru acțiuni în interesul serviciului, beneficiază în țară de drepturile stabilite în condițiile legii.

(4) Pentru deplasările în străinătate dispuse de ministrul justiției, cheltuielile necesare, inclusiv indemnizația de cazare și diurna în valută, se aprobă de cel care a dispus deplasarea, în limitele reglementărilor aplicabile personalului instituțiilor publice din sectorul bugetar.

Articolul 13

Abrogat cel târziu la 1 ianuarie 2010 · de M. Of. nr. 762/2009

Text anterior abrogării — nu mai este în vigoare

Personalul din serviciile de probațiune beneficiază gratuit de asistență medicală, proteze și medicamente, cu respectarea dispozițiilor legale privind plata contribuției lunare pentru asigurări sociale de sănătate, în condițiile stabilite prin hotărâre a Guvernului.

Articolul 14

Personalul din serviciile de probațiune beneficiază de pensie în condițiile Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările și completările ulterioare.

Articolul 15

(1) Personalul din serviciile de probațiune beneficiază de concediu de odihnă plătit.

(2) Durata concediului de odihnă este de 30 de zile lucrătoare și corespunde activității desfășurate timp de un an calendaristic.

(3) Concediul anual de odihnă se efectuează de către personalul din serviciile de probațiune, de regulă, în perioada vacanței judecătorești.

(4) Cererile de concediu de odihnă ale consilierilor de probațiune se aprobă de șeful serviciului de probațiune.

(5) Cererile de concediu de odihnă ale inspectorilor de probațiune și ale șefilor serviciilor de probațiune se aprobă de directorul Direcției de probațiune.

(6) Conducerile Direcției de probațiune și ale serviciilor de probațiune au obligația să asigure efectuarea concediului de odihnă de către personal în cursul anului calendaristic în care s-a născut acest drept. Dacă din motive justificate personalul prevăzut la alin. (1) nu a putut efectua concediul de odihnă, total sau parțial, în anul calendaristic respectiv, la cererea sa, concediul de odihnă neefectuat va fi acordat într-o perioadă de 18 luni începând cu anul următor celui în care s-a născut dreptul la acest concediu, pe baza programării aprobate de conducerile Direcției de probațiune și ale serviciilor de probațiune. În acest caz, sumele corespunzătoare concediului de odihnă se suportă din fondurile aferente anului în care se efectuează concediile de odihnă.

Articolul 16

Personalul din serviciile de probațiune are dreptul la concedii medicale și la alte concedii, în conformitate cu legislația în vigoare.

Articolul 17

(1) Personalul din serviciile de probațiune are dreptul la concedii fără plată, a căror durată, însumată, nu poate depăși 60 de zile calendaristice într-un an, pentru rezolvarea unor situații personale.

(2) Pe durata concediilor fără plată, persoanele respective își păstrează calitatea de salariat.

(3) Concediile fără plată acordate în condițiile alin. (1) și (2) nu constituie vechime în muncă.

Articolul 18

(1) Personalul din serviciile de probațiune beneficiază, la cerere, de concedii pentru formare profesională.

(2) Concediile pentru formare profesională se pot acorda cu sau fără plată.

Articolul 19

(1) Concediile fără plată pentru formare profesională se acordă la solicitarea persoanei, în cazul formării profesionale pe care persoana o urmează din inițiativa sa, pe o perioadă de maximum 30 de zile calendaristice.

(2) Șeful serviciului de probațiune și, respectiv, directorul direcției de specialitate pot respinge solicitarea persoanei dacă absența acesteia ar impieta asupra desfășurării normale a activității.

Articolul 20

(1) În cazul în care, în cursul a 2 ani calendaristici consecutivi, nu a fost asigurată participarea la o formare profesională pe cheltuiala angajatorului, persoana în cauză are dreptul la un concediu pentru formare profesională plătit, de până la 10 zile.

(2) Durata concediului pentru formare profesională plătit nu poate fi dedusă din durata concediului de odihnă anual și este asimilată unei perioade de muncă efectivă în ceea ce privește drepturile cuvenite persoanei, altele decât salariul.

Articolul 21

(1) În afara concediului de odihnă, angajații din serviciile de probațiune au dreptul la zile libere plătite, care nu se includ în durata concediului de odihnă, în cazul unor evenimente familiale deosebite:

a) căsătoria angajatului - 5 zile;

b) nașterea sau căsătoria unui copil al angajatului - 5 zile;

c) decesul soțului sau al unei rude a angajatului până la gradul al II-lea inclusiv - 3 zile.

(2) Zilele libere plătite, prevăzute la alin. (1) , se acordă la cererea solicitantului, potrivit art. 15 alin. (4) și (5) .

Articolul 22

(1) Pe lângă drepturile prevăzute de prezenta lege, personalul din serviciile de probațiune beneficiază și de alte drepturi prevăzute de legislația din domeniul muncii și asigurărilor sociale.

(2) Personalul angajat la data intrării în vigoare a prezentei legi se reîncadrează în funcție potrivit vechimii în specialitate și coeficienților de multiplicare prevăzuți în anexă.

Articolul 23

Prevederile Legii nr. 50/1996 privind salarizarea și alte drepturi ale personalului din organele autorității judecătorești, republicată, cu modificările și completările ulterioare, nu se mai aplică personalului din serviciile de probațiune la data intrării în vigoare a prezentei legi.

Articolul 24

Prezenta lege intră în vigoare la 30 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.